PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 6 | 26--32
Tytuł artykułu

Marketingowe aspekty jakości produktów spożywczych

Warianty tytułu
Marketing aspect of food products' quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W badaniach omówionych w artykule podjęto próbę określenia konsumenckiego wyobrażenia i istotności jakości produktów żywnościowych oraz wskazania walorów marketingowych wdrożonych systemów zarządzania jakością. Badania realizowano metodą wywiadu bezpośredniego w wybranych miastach Polski. Jak wskazują przeprowadzone analizy konsumenci zwracają uwagę na jakość artykułów żywnościowych (96%). Ponad 40% z nich kojarzy jakość z oznaczeniami potwierdzającymi certyfikację produkcji i znaki te mają wpływ na zakup żywności. (abstrakt oryginalny)
EN
The research was attempted to determine customer vision and signification of food products' quality and indication of marketing advantages of implied quality management systems. The research was realized with direct interview in chosen cities in Poland. The research show that customers (96%) pay attention to quality of food products. Above 40% of them associate quality with marks confirming certification of production and these marks influence food products' purchase. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
26--32
Opis fizyczny
Bibliografia
  • N. Baryłko-Pikielna, Bezpieczeństwo i wartość odżywcza żywności: opinie konsumentów a opinie przedstawicieli nauki, „Przemysł Spożywczy" 1995, nr 4.
  • S. Doroszewicz, J. Lewandowska, Znak ISO 9001 z punktu widzenia konsumenta, „Marketing i Rynek" 2000, nr 4.
  • H. Górska-Warsewicz, Konsumencka ocena jakości, „Przemysł Spożywczy" 2001, nr 12.
  • J. Kall, Silna marka. Istota i kierowanie, PWE, Warszawa 2000.
  • H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999.
  • M. Taczanowski, Jakość żywności, produkcja i obrót w definicjach projektu ustawy, „Przemysł Spożywczy" 2006, nr 7.
  • J. Toruński, Zarządzanie jakością: wybrane zagadnienia, Wyd. Akademii Podlaskiej, Siedlce 2003.
  • R. Zalewski, Zarządzanie jakością w produkcji żywności, AE, Poznań 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000151968405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.