PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 87 | 59--70
Tytuł artykułu

Obszary zmian strategii dystrybucji produktu w fazie wzrostu i dojrzałości

Warianty tytułu
Changes in Distribution Strategy of a Product in the Phase of Growth and Maturity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono uwarunkowania procesu zarządzania produktem w fazie wzrostu i dojrzałości oraz omówiono czynniki determinujące decyzje dotyczące modyfikacji kanału dystrybucji w tych dwóch fazach. Opisano również rolę oraz funkcje pośredników handlowych w kanałach dystrybucji oraz przedstawiono zalety i wady dystrybucji bezpośredniej.
EN
Changes in the environment of enterprises are responsible for the fact that effective management of a product in its life cycle becomes more and more significant. According to the product life cycle theory , in this period a product changes its capacity to meet the needs and requirements of the buyers. Moreover, taking into account volatile determinants of competition and other market conditions deciding about the volume of sales - enterprises adjust and modify their marketing strategies. Frequently product distribution channels are modified. An ability to make correct decisions in this field may contribute to the success of the product and of an enterprise. Efficient distribution system is a significant determinant of the product's success on the market while an inefficient one lowers its competitiveness. In the phase of growth and maturity most decisions concerning distribution aim at increasing the products availability and improving effectiveness of logistic processes inseparably linked with the product positioning in the distribution network. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Borusiak B., Drygas P., Małkowska-Borowczyk M., Zmiany w kanałach dystrybucji artykułów konsumpcyjnych, "Handel Wewnętrzny" 2005, nr 3, s. 45-46.
  • Borusiak B., Sławińska M., Dynamika procesów dystrybucji, w: Marketing na przełomie wieków, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu 852/2001 s. 16.
  • Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001, s. 9.
  • Decyzje marketingowe, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002, s. 277.
  • Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001, s. 255.
  • Karasiewicz G., Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2001, s. 27-28.
  • Kłosiewicz U., Przesłanki kształtowania systemu zarządzania dystrybucją, w: Dystrybucja w marketingowych strategiach przedsiębiorstw, red. A. Czubała, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 181.
  • Kłosiewicz-Górecka U., Relacje producentów i przedsiębiorstw handlowych w kanałach dystrybucji artykułów konsumpcyjnych, "Marketing i Rynek" 2005, nr 1, s. 26-27.
  • Markus T., Geneza outsourcingu, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2005, nr 3, s. 18-19.
  • Słomińska B., Kształtowanie kanałów dystrybucji jako narzędzie konkurowania producentów, "Marketing i Rynek" 2003, nr 2, s. 24.
  • Słupski M., Ryzyko projektów outsourcingowych, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2005, nr 9, s. 15.
  • Strategie marketingowe, red. W. Wrzosek, SGH, Warszawa 2002, s. 107.
  • Strużycki M., Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, IRWiK, Warszawa 2001, s. 201-205.
  • Zarządzanie nowym produktem, red. A. Sosnowska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2003, s. 73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152103169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.