PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1 | 300--310
Tytuł artykułu

Kultura organizacyjna sprzyjająca tworzeniu innowacji czynnikiem warunkującym sukces przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Organizational Culture Stimulating Innovation as a Factor Influencing Success of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w 158 przedsiębiorstwach z terenu północno-wschodniej Polski przedstawiono zależności pomiędzy proinnowacyjną kulturą organizacją a sukcesem firmy, za którego przejaw uznano bardzo dobrą kondycję finansową. Zaprezentowano czynniki determinujące istnienie proinnowacyjnej kultury organizacyjnej.
EN
Questionnaire research covered 158 industrial enterprises from north-eastern Poland proved existence relationship between organizational culture stimulating innovation and financial success of firms. Enterprises with the best financial condition had organizational culture the most stimulating innovative activity, whereas in enterprises with the worst financial situation organizational culture wasn't stimulating innovation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
300--310
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Ahmed P.K. (1998), Culture and climate for innovation, "European Journal 01 Innovation Management" vol. 1, no 1, s. 30-43.
  • Arad S., Hanson A. A., Schneider R., (1997), A framework for the study of relationships between organizational characteristics and organizational innovation, 'The Journal of Creative Behavior", vol. 31, no 1.
  • Buckler S.A. (1997), The spiritual nature of innovation, "Research-Technology Management", s. 43-47.
  • Ciukszo D. (2005), Wzory kultury organizacyjnej w wybranych firmach województwa warmińsko-mazurskiego, [w:] Zarządzanie organizacjami w świetle wyzwań XXI wieku - od teorii do praktyki, Szczakowski ZJ. (red.), t. 2. Wyd. Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź.
  • Deshpande R., Farley J.U., Webster F.E. (1993), Corporate culture, customer orientation and innovativeness in Japanese firms: a quadrat analysis, "Journal of Marketing", no 57, s. 23-27.
  • Drucker P. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Ekvall G. (1993), Creativity in project work: a longitudinal study of a product development project, "Creativity and Innovation Management", s. 17-26.
  • Filipczak B. (1997), It takes al kinds: creativity in the workforce, 'Training" vol. 34, no 5, s. 32-40.
  • Loewe P., Dominiquini J. (2006), Overcoming the barriers to effective innovation, "Strategy and Leadership" vol. 34(1).
  • Martins E. C., Terblanche F. (2003), Building organizational culture that stimulates creativity and innovation, "European Journal of Innovation Management" vol. 6, no l, s.64-74
  • Porter M. E. (1998), Competitive Advantage of Nations, Free Press.
  • Sosnowska A. (2000), Zarządzanie nowym produktem, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Strategor (1999), Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152158573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.