PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1 | 387--397
Tytuł artykułu

Uwag kilka o strategicznej roli wiedzy w formowaniu sukcesów współczesnej organizacji

Autorzy
Warianty tytułu
Some Remarks about Strategic Role and Meaning of the Knowledge in Creating the Pole Position of Contemporary Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono problematykę zarządzania wiedzą oraz jej znaczenia w osiąganiu pozycji konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa. Opisano zagadnienia gospodarki opartej na wiedz, w której produkcja. Dystrybucja i wykorzystanie wiedzy jest główną siłą napędową wzrostu, kreowania bogactwa i zatrudnienia w odniesieniu do wszystkich przemysłów. Zaprezentowano problematykę wykorzystania wiedzy w praktyce organizacyjnej przedsiębiorstw, a na tym tle omówiono rolę i znaczenie człowieka w zarządzaniu wiedzą. (fragment org. streszczenia)
EN
The main aims of paper are focused toward emphasising the meaningful a knowledge as an key factor in creating the pole position of the contemporary enterprise. Upon the Hoffer's thesis some witness that knowledge is a significant factor in accomplishing success of organisation. The core competencies (distinctive competencies) as the important skill in identify, gaining, storing and applying the knowledge are given and discussed as well. As conclusion, the importance of knowledge management was emphasised and some advises helpful in that process were formulated too. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
387--397
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bratnicki J., (1998), Transformacja przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Brilman J., (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Drucker P.F., (1994), Menedżer skuteczny, Wydawnictwo Akademii ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Drucker P., (2002), Myśli przewodnie Druckera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Gierszewska G., Wawrzyniak B., (2001), Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, seria Euromanagement, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa.
  • Herman A., (2003), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa opartej na wiedzy; [w:] Przedsiębiorstwo przyszłości. Nowe paradygmaty zarządzania europejskiego, Wydawnictwo ORGMASZ, Warszawa.
  • KPMG Consulting, (2000), Knowledge Management. Research Report 2000.
  • Malara Z., (2001), Restrukturyzacja organizacyjna przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  • Materiały konferencyjne, (2001), Personel XXI wieku, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Konferencja Polskiej Fundacji Promocji Kadr oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Mc Keon R., Lee L., (2001), Australia's Challenge. The Knowledge - based Economy CEDA Bulletin.
  • Obłój K., (2002), Tworzywo skutecznych strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Strojny M., (2001), Zarządzanie wiedzą. Wstęp do dyskusji, Personel, nr 6.
  • Wawrzyniak B., (2001), Od koncepcji do praktyki zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, [w:] materiały konferencyjne, Personel XXI wieku, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Konferencja Polskiej Fundacji Promocji Kadr oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Webber R.A., (1994), Zasady zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Zack M.H., (1999), Developing a Knowledge Strategy, California Management Review, vol. 41, No 3.
  • http://www.intel.com oraz htttp://www.microsoft.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152158593

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.