PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1184 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstw | 253--259
Tytuł artykułu

Dostosowanie wzorców działania inwestora zagranicznego do warunków rynków wyłaniających się w świetle teorii gier

Warianty tytułu
The Adaptation of Foreign Investor's Strategies for Emerging Markets in the Case of Game Theory
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorzy rozpoczęli od przedstawienia charakterystyki rynków wyłaniających się, a następnie zdefiniowali problem dostosowania wzorców zachowań inwestora zagranicznego do wymogów rynków wyłaniających się. Autorzy przyjęli, że rynek na który chce wejść inwestor, jest hipotetycznym graczem, a stan takiego rynku oraz kierunek jego ewolucji są stanami przyrody. Do określonego stanu rynku oraz kierunku jego ewolucji inwestor powinien dopasować swoje poczynania tak, aby zgodnie z zasadą racjonalności podejmowania decyzji uzyskać możliwie największą wypłatę.
EN
Market entry of foreign investor is connected with problem of perceived familiarity with local business environment. Game theory offers useful instruments and tools in decision making process as emerging markets force foreign corporations to reinvent patters of activities. In this paper, the authors present a process of adjustment as a decision making factor in uncertainty circumstances. (original abstract)
Bibliografia
  • Aczel A., Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Arnold, D.J., Quelch J. A., Neiu Strategies in Emerging Markets, "Sloan Management Review", Fall 1998.
  • Borczuch A., Strategie dywersyfikacji Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, niepublikowana rozprawa doktorska, AE, Katowice 2004.
  • Chiang A.C., Podstawy ekonomii matematycznej, PWE, Warszawa 1994.
  • Gintis H., Game Theory Evolving. A Problem- Centered Introduction to Modeling Strategic Interaction, Princeton University Press, Princeton, New Jersey 2000.
  • Hoskisson R.E., Eden L., Lau C.M., Wright M., Strategy in Emerging Economies, "Academy of Management Journal" 2000, nr 3.
  • Johanson ]., Vahiné J.E., The Internationalization Process of the Firm: A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments, "Journal of International Business Studies" 1977, nr 1.
  • Lord M.D., Raft A.L., Organizational Learning about Neiv International Markets: Exploring the International Transfer of Local Market Knowledge, "Journal of International Business Studies" 2000, nr 4.
  • Luce R.D., Raiffa H., Gry i decyzje, PWN, Warszawa 1964.
  • O'Grady S., Lane H.W., The Psychic Distance Paradox, "Journal of International Business Studies" 1996, nr 2.
  • Parkhe A., Strategie Alliance Structuring: A Game Theoretic and Transaction Cost Theory Examination of Interfirm Cooperation, "Academy of Management Journal" 1993, nr 4.
  • Rokita J., Organizacja ucząca się, AE, Katowice 2003.
  • Soto de H., Tajemnica kapitału. Dlaczego kapitalizm triumfuje na Zachodzie a zawodzi gdzie indziej, Fijor Publishing Chicago, Warszawa 2002.
  • Zaheer S., Overcoming the Liability of Foreignness, "Academy of Management Journal" 1995, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152312661

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.