PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 7 | 37--46
Tytuł artykułu

Reputacja przedsiębiorstwa w świetle badań polskich menedżerów

Warianty tytułu
Corporate reputation in Polish managers' opinions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono wyniki badań nad znaczeniem reputacji dla funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz dokonano przeglądu sposobów definiowania reputacji w stosunku do pojęć pokrewnych -tożsamości i wizerunku. Zaprezentowano również metodykę i wyniki badań nad postawami polskich menedżerów wobec problematyki reputacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents different reputation definitions and relations between corporate reputation and corporate identity and image. Also the methodology and the results of examinations of Polish managers' attitudes towards the problems connected with the issue of reputation arę presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--46
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Ch. Baden-Fuller, F. Ravazzolo, T. Schweizer, Making and Measuring Reputations. The Research Ranking of European Business School, Long Range Planning 2000, 33, s. 621-650.
  • 2. J. M. Balmer, Corporate identity, corporate branding and corporate marketing: seeing through the fog, European Journal of Marketing 2001, 35(3/4), s. 248-291.
  • 3. T. J. Brown, P. A. Dacin, The company and the product: corporate associations and consumer product responses, Journal of Marketing 1997, 61(1), s. 244-249.
  • 4. T. Budziak, ile jest warte przedsiębiorstwo, Poltext, Wrocław 1991.
  • 5. E. Cenker, Public relations, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  • 6. G. Dowling, Creating corporate reputations, Oxford University Press 2001.
  • 7. G. Davies, Corporate reputation and competitiveness, Routledge 2003.
  • 8. Ch. J. Fombrun, Fame and fortune. How successful companies build winning reputations, Prentice Hall, C. B. M. van Riel 2004.
  • 9. Ch. J. Fombrun, N. A. Gardberg, J. M. Sever, The reputation quotient: a multiple stakeholder measure of corporate reputation, Journal of Brand Management 2000, 7(4), s. 241-255.
  • 10. Ch. J. Fombrun, Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  • 11. Ch. J. Fombrun, M. Shanley, What's in a name? Reputation building and corporate strategy, Academy of Management Journal 1990, 33, s. 233-258.
  • 12. G. F. Fryxell, J. Wang, The Fortune corporate “reputation” index: reputation for what?, Journal of Management 1994, 20(1), s. 1-14.
  • 13. W. Gasparski, Programy etyczne firm i ich projektowanie, [w:] Etyka w życiu gospodarczym, t. 4, Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania, Łódź 2001.
  • 14. M. J. Hatch, M. Schultz, Scaling the tower of Babel: relational differences between identity, image and culture in organizations, [w:] M. H. Larsen (red.), The Expressive Organization: Linking Identity, Image and Culture in Organizations, Oxford University Press, New York 2000, s. 12-35.
  • 15. B. Kwarciak, Nazwa może niszczyć, Businessman Magazine 1998, nr 11.
  • 16. G. O'Sullivan, Biznes społecznie odpowiedzialny- mrzonka czy konieczność?, [w:] I. Hejduk, L. Ciborowski (red.), Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań w procesie zarządzania, t. 1, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2005.
  • 17. J. E. Post, J. J. Griffin, Corporate reputation and external affairs management, Corporate| Reputation Review 1997, 1(1/2), s. 165-171.
  • 18. J. Resnick, Corporate reputation: Managing corporate reputation - applying rigorous measures to a key asset, Journal of Business Strategy 2004, 25(6), s. 30-38.
  • 19. A. Riahi-Belkaoui, The role of corporate reputation for multinational forms: Accounting, organizational, and market considerations, CT: Quorum, Westport 2001.
  • 20. P. W. Robert, G. R. Dowling, The value of a firm's corporate reputation: how reputation helps and sustain superior profitability, Corporate Reputation Review 1997, 1(1/2), s. 72-76.
  • 21. G. Walsh, S. E. Beatty, Customer-based corporate reputation of a service firm: scale development and validation, Journal of the Academy Marketing Science 2007, 35, s. 127-143.
  • 22. R. J. Williams, J. D. Barret, Corporate philanthropy, criminal activity, and firm reputation: Is there a link, Journal of Business Ethics 2000, 26, s. 341-350.
  • 23. Z. Zemler, Public relations. Kreowanie reputacji firmy, Poltext, Wrocław 1992.
  • 24. S. C. Zyglidopoulos, The impact of accidents on firms' reputation for social performance, Business & Society 2001, 40(4), s. 416-441.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152443534

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.