PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 7 | 65--73
Tytuł artykułu

Wiedza menedżera w procesie podejmowania decyzji

Warianty tytułu
Knowledge in decision making process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza i intuicji menedżera są wykorzystywane w procesie podejmowania decyzji strategicznych. W artykule przedstawiono poglądy menedżerów na komplementarność wiedzy i intuicji w procesie decyzyjnym.(abstrakt oryginalny)
EN
Manager's knowledge and intuition are utilized in the process of making strategic decisions. Managers' views on the complementarity of knowledge and intuition in this process are presented in the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
65--73
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. W. H. Agor, Sprawdź swoje zdolności intuicyjne, [w:] W. H. Agor (red.), Intuicja w organizacji. Jak twórczo przewodzić i zarządzać, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • 2. J. A. Bargh, Automatyzmy dnia powszedniego, Czasopismo Psychologiczne 1999, nr 5.
  • 3. J. A. Bargh, Does subliminality matter to social psychology?, [w:] L. A. Pervin, Psychologia osobowości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • 4. l. D. Bartczak, R. Jesionek, Okiełznać ekonomię - liczby, narzędzia, intuicja, IDG Poland S.A., 4 listopada 2004 r., www.cxo.pl/artykuly/26899.html
  • 5. A. H. Damasko, H. Damasko, Y. Christen (red.), Neurobiology in Decision Making, [w:] Z. Piskorz, T. Zaleśkiewicz (red.), Psychologia umysłu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • 6. J. Didier, Słownik filozofii, wyd. II uzup., Wydawnictwo „Książnica", Katowice 1995.
  • 7. W. Flakiewicz, Podejmowanie decyzji kierowniczych, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1971.
  • 8. J. Flavell, Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry, American Psychologist 1979, No. 34, [w:] G. Underwood (red.), Utajone poznanie. Poznawcza psychologia nieświadomości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • 9. J. P. Guilford, Natura inteligencji człowieka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.
  • 10. M. Holland Joyner, B. Kurtz-Costes, Metamemory development, [w:] K. Krzyżewski (red.), Doświadczenie indywidualne. Szczególny rodzaj poznania i wyróżniona postać pamięci, wyd. l, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
  • 11. J. F. Kihlstrom, T. M. Barnhard, D. J. Tataryn, The cognitive perspective, [w:] L. A. Pervin, Psychologia osobowości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • 12. A. Kozakiewicz, Przyczynek do krytyki rozumu socjologicznego, [w:] A. Kozakiewicz, E. Mo-krzycki, M. J. Siemek (red.), Racjonalność. Nauka. Społeczeństwo, PWN, Warszawa 1989.
  • 13. K. Krzyżewski (red.), Doświadczenie indywidualne. Szczególny rodzaj poznania i wyróżniona postać pamięci, wyd. l, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
  • 14. M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn, Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • 15. J. Le Doux, Mózg emocjonalny, [w:] Z. Piskorz, T. Zaleśkiewicz (red.), Psychologia umysłu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • 16. M. Ledzińska, Uczenie się wykraczające poza warunkowanie, [w:] K. Krzyżewski (red.), Doświadczenie indywidualne. Szczególny rodzaj poznania i wyróżniona postać pamięci, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
  • 17. T. Maruszewski, Czy coś się dzieje po pierwszych 200 milisekundach ?, [w:] Z. Piskorz, T. Zaleśkiewicz (red.), Psychologia umysłu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • 18. K. Mudyń, Intuicja nie szkodzi, Charaktery 1997, nr 3.
  • 19. D. G. Myers, Intuicja. Jej siła i słabość, Biblioteka Moderatora, Wrocław 2004.
  • 20. A. Nowicki (red.), Systemy informacyjno-decyzyjne zarządzania, Skrypty Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1991.
  • 21. L. A. Pervin, Psychologia osobowości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  • 22. Z. Piskorz, T. Zaleśkiewicz (red.), Psychologia umysłu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • 23. S. P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  • 24. W. Schneider, S. T. Dumais, R. M. Shifffin, Automatic and control processing and attention, [w:] M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn, Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • 25. H. A. Simon, Podejmowanie decyzji menedżerskich. Rola intuicji i emocji, [w:] W. H. Agor (red.), Intuicja w organizacji. Jak twórczo przewodzić i zarządzać, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • 26. J. Siuta, Cała pamięć, Charaktery 1998, nr 11.
  • 27. Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • 28. G. Underwood (red.), Utajone poznanie. Poznawcza psychologia nieświadomości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000152469980

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.