PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 11 | 143--158
Tytuł artykułu

Techniki stosowane na etapie realizacji szkolenia. Wyniki badań

Autorzy
Warianty tytułu
Techniques Used at the Stage of Conducting Training - The Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem głównym niniejszego opracowania jest przedstawienie problematyki wyboru techniki szkoleniowej oraz określenie, jakie techniki w praktyce polskich przedsiębiorstw w największym i najmniejszym zakresie są wykorzystywane na etapie realizacji szkolenia. Opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny. Wykorzystywane źródła to istniejący materiał teoretyczny zawarty w literaturze dotyczącej poruszanej problematyki. Podstawowym źródłem danych empirycznych są przeprowadzone przez autora w połowie 2004 roku na grupie przedsiębiorstw notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie badania systemów szkolenia i doskonalenia zawodowego obejmujące lata 1998-2003. (fragment artykułu)
EN
Training and in-service training of employees starts to be a constant, never- ending process. A systematic model constitutes the sequence of following stages: recognition of training needs, preparing the schedule and plan of training, conducting training and evaluating training efficiency. This article focuses on the third of the mentioned stages. It is an attempt to determine which tools are used most frequently and which of them are useless at the stage of conducting training. Theory and practice offer, at present, a wide range of tools that can be used. Empirical researches in this scope were conducted in enterprises that are traded on the Warsaw Stock Exchange in the period of 1998 and 2003. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
143--158
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • A. Andrzejczak, Rola pracodawców w szkoleniu i rozwoju pracowników, w: Dylematy zatrudnienia w warunkach postępującej integracji Polski z Unią Europejską, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu nr 6, Poznań 2001, s. 125.
  • W.F. Cascio, Managing Human Resources. Productivity, Quality of Work Life, Profits, McGraw Hill International, New York 1992, s. 225.
  • S. Celińska-Nieckarz, Zysk czy strata? „Personel” 1999, nr 11, s. 59-61.
  • D. Danilewicz, Ocena efektywności programów szkoleniowych w polskich przedsiębiorstwach, raport z badań, http://www.parp. gov.pl/doc/raportl3_zall.pdf, s. 28.
  • U. Feliniak, Blaski i cienie zarządzania szkoleniami, „Personel" 2002, nr 8, s. 43.
  • G. Filipowicz, Mentoring, czyli pierwsze kroki z mistrzem, „Personel" 1997, nr 2, s. 46.
  • Z. Janowska, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2002, s. 144.
  • Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw, red. M. Rybak, Poltext, Warszawa 2003, s. 51.
  • M. Kostera, Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 2000, s. 113.
  • A. Kuryłowicz-Rodzoch, Inwestowanie w pracownika..., „Praca i Zabezpieczenie Społecz ne" 1999, nr 7-8, s. 6-8.
  • E. Persloe, Coaching i mentoring, Petit, Warszawa 1998, s. 10.
  • A. Piechnik-Kurdziel, Efektywność szkolenia zawodowego w teorii i praktyce zarządzania personelem, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie nr 552, Kraków 2000, s. 41-42.
  • A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod. Antykwa, Kraków 1998, s. 225 i 229, 230.
  • R. Revans, The origins and growth of action learning, Broley, Chartwell-Bratt 1982.
  • Rozwój potencjału pracy jako problem zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1993, s. 88.
  • M. Sidor-Rządkowska, Żeby wszyscy chcieli na raz, „Personel" 2001, nr 4, s. 30.
  • Z. Sekula, Controlling personalny - cz. I, OPO, Bydgoszcz 1999, s. 119.
  • M. Sloman, Strategia szkolenia pracowników, PWN, Warszawa 1997, s. 174.
  • J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R. Gilbert jr, Kierowanie, PWE, Warszawa 1999, s. 379.
  • G. Urbanik-Papp, Rola action learning w rozwoju i edukacji menedżerów, „Zarządzania Zasobami Ludzkimi" 2001, nr 3-4.
  • G. Urbanik-Papp, Żegnaj szkolenie, witaj doświadczenie, „Personel" 2001, nr 13/14, s. 58.
  • R. Wdowicz, Nie tylko wykład. Przegląd metod i technik szkoleniowych (II), „Personel" 1999, nr 12, s. 55.
  • K. Weinstein-Fitzgerald, Action learning, Petit, Warszawa 1999.
  • Wprowadzenie do zarządzania personelem, (red.) A. Szałkowski, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2000. Zasoby ludzkie w firmie, red. A. Sajkiewicz, Poltext, Warszawa 2000, s. 260.
  • B. Ziębicki, Coaching i mentoring jako nowoczesne metody rozwoju kadry menedżerskiej, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie nr 554, Kraków 2000, s. 65.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153494711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.