PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 11 | 173--188
Tytuł artykułu

Koncentracja rynkowa a bariery wejścia na rynek. Na przykładzie rynku telekomunikacji mobilnej w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Market Concentration and Entrance Barriers on the Base of Mobile Telecomunication Market in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncentracja rynkowa badanego sektora gospodarki jest aktem oczywistym. Przemawiają za tym zarówno dane rynkowe, finansowe, jak i istniejące bariery wejścia. Stan ten może jednak ulec poprawie. Jak informuje URTiP, w lipcu 2005 wydano rezerwacje dla nowych trzech operatorów. Ich działalność rozpocznie się w momencie pełnego udostępnienia częstotliwości przez wojsko. Koncentracja rynkowa oraz opisywane bariery wejścia zostaną wówczas zapewne znacznie ograniczone. Polski konsument usług telekomunikacji bezprzewodowej musi jednak na nie jeszcze trochę poczekać. (fragment artykułu)
EN
The main objective of the paper is to analyze mobile telephone's market in the context of entry barriers as a reason of market concentration. The theoretical part present definition and divide of entry barriers. In the practical aspect entry barriers in mobile telephone's market are presented. There is also a rank attempt of these barriers.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
173--188
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ch. Ahlborn, D.S. Evans, A.J. Padilla, The Antitrust Economics of Tying: fare-well to per se illegality, The Antitrust Bulettin, Spring-Summer 2004, s. 292-293.
  • B.T. Allen, Concentration and Economic Progress: Note, „American Economics Review" 1969, Vol. 59, No. 4, s.600.
  • J.S. Bain, Barriers to New Competition, Their Character and Consequences in Manufacturing Industries, Harvard University Press, Cambridge 1956.
  • J.S. Bain, Condiotions of Entry and the Emergence of Monopoly, w: Monopoly and Competition and their Regulation, red. E.H. Chamberlain, Londyn 1954.
  • J.S. Bain, Economies of scales, concentration, and the condition of entry in twenty manufacturing industries, „American Economics Review 1954, Vol. 44, No. 1.
  • J.S. Bain, Industrial organization, Wiley&Sons, New York 1968, s. 252.
  • N. Cetorelli, Entry and competition in highly concentrated banking markets. Federal Reserve Bank of Chicago. Economic Perspectives 2002, Vol. 26, No. 4, s. 19.
  • H. Demsetz, Bariers to Entry, „American Economics Review" Vol. 72, No. 1, s. 48.
  • A.K. Dixit i A.S. Kyle, The use of Protection and Subsidies for Entiy Promotion and Deterrance, „American Economics Review" 1985, Vol. 74, No. 1, s. 139.
  • R.A. Epstain, Monopoly Dominance or Level Playing Field? The New Antitrust Paradox, University of Chicago Law Review 2005, No. 72, s. 86.
  • J.M. Ferguson, Advertising and Cometition: Theory, Measurement, Fact, Ballinger, Cambridge 1974, s. 10.
  • D.F. Gréer, Advertising and Market Concentration, „Southern Economic Journal" 1971. Vol. 38, s. 30.
  • R.B. Heflebower, Bariers to New Competition, „American Economics Review" 1957, Vol. 47, No. 3, s.363.
  • N.R. Kocherlakota Building Blocks for Barrier to Riches, Federal Reserve Bank of Minneapolis, Research Department Sta. Report 2001, 288, s. 1-2.
  • E.H. Levi, The Monopoly Problem as Viewed by Lawyer, „American Economics Review" 1957, Vol. 47, No. 2, s. 268-269.
  • D. Miąsik, Reguła rozsądku w prawie antymonopolowym, Zamykacze, Kraków 2004, s. 34.
  • S.E. Ornstein, J.F. Weston, M.A. Intrilligator, R.E. Shrieves Determinants of Market Structure, Southern Economic Journal 1973, Vol. 47, No. 3, s. 730.
  • S.L. Parente, E.G. Precscot, Monopoly Rights: a Barier to Reaches, „American Economics Review" 1999, Vol. 89, Mo. 5, s. 1219.
  • R. A. Posner, The Social Cost of Monopoly and Regulation, „American Economics Review" 1975, Vol. 83, No. 4, s. 819.
  • Postanowienie Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z dnia l września 2005 roku, www.urtip.gov.pl.
  • Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego - rok 2004, Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty, Warszawa 2005, s. 44.
  • Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego - rok 2004..., s. 44.
  • M. Rothschild i J.G. Styglitz, Equalibrium in Competetive Insurance Market. The Economies of Inperfect Information, „Quarterly Journal of Economies" 1976, Vol. 90, s. 630.
  • T. Savings, Concentration Ratios and the Degree of Monopoly, „International Economics Review" 1970, Vol. 11, No. 1, s. 139.
  • Т.R. Saving, Estimation of Optimum Size of Plant by the Survivor Technique, „Quarterly Journal of Economics" 1961, Vol. LXXV, No. 4, s. 605.
  • W.G. Shepherd, Entry as a Substitute for Regulation, „American Economics Review" 1973, Vol. 63, No. 2,s.98 in.
  • P.M. Scherer i D. Ross, Industrial Market Structure and Economic Performance, Houghton Mifflin Company, Boston 1990, s. 71 in.
  • S.C. Solop, Strategic Entry Deterrance, „American Economics Review" 1976, Vol. 69, No. 2, s. 335.
  • G.J. Stigler, The Economists and the Problem of Monopoly, „American Economics Re view" 1982, Vol. 72, No. 2, s. 1-2.
  • G.J. Stigler, The Organization of Industry, Richard D. Irwin, Homewood 1968, s. 67.
  • Ustawa z 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, DzU nr 122, poz. 1319, z późn. zmianami, art. 4, ust. 9.
  • Vertical Restraints and Antitrust Policy, University of Chicago Law Review 2005, No. 72, s. 229.
  • www.urtip.gov.pl, informacja z 22.09.2005 pt. Częstotliwości z MON.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153494733

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.