PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 1 | 405--408
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako przewaga konkurencyjna na globalnym rynku

Autorzy
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage on the Global Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła ideę koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie jako źródła przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku. Podkreśliła ważność zagadnienia, jako pozytywnego narzędzia w rywalizacji z konkurentami na rynku.
EN
Conception of Corporate Social Responsibility (CSR) is relatively not enough known, however, it swindles meanings, particularly when in day of technological progress and necessity of cooperation of different group of economic subject exists complicated global economic system. Interest grows theme permanently, because a people should be conscious, that taking care of behaviour of balance in economic sphere equal (économe growth), social (correction quality life) and is common duty ecological (environmental protection). (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
405--408
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Carroll A.B. 1993: Business and society: Ethics and stakeholder management. Wyd. 2, College Division South-Western Publishing Co, Ohio, s. 35.
  • De George R.T. 1995 : Business ethics. Wyd. 4. Prentice Hall, Englewood Cliffs, s. 573.
  • Friedman M. 1970: The Social responsibility of business is to increase its profits. New York Times Magazine, 13 września.
  • Green Paper for promoting a European framework for corporate social responsibility. COM 2001: 366 final, Bruksela.
  • Klimczak B. 1999: Etyka gospodarcza, [W:] Gasparski W., Lewicka-Strzałka A., Miller D. (red.). Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania. Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczne- Ekonomicznej w Łodzi, Fundacji "Wiedza i Działanie" im. L. Von Milesa i T. Kotarbińskiego, Warszawa, s. 103.
  • Kohlberg L. 1981: The philosophy of moral development. Harper & Row, New York, s. 631.
  • Me Guire J. 1963: Business and society. New York, s. 144.
  • Rybak M. 2004: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa, s. 28.
  • [www.gazeta-it.pl].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153665695

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.