PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
6 (2007) | nr 2 | 61--70
Tytuł artykułu

Zachowania nabywcze na rynku żywności osób w średnim i starszym wieku

Autorzy
Warianty tytułu
Shopping Behavior on the Food Market of Middle-Aged and Older People
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wyniki badania ankietowego na temat zachowań nabywczych na rynku żywności osób powyżej 50. roku życia. Badanie zrealizowano na terenie woj. mazowieckiego w 2006 r. na próbie 100 respondentów. Jego problematyka obejmowała takie zagadnienia, jak: częstotliwość, miejsca i czas dokonywania zakupów żywności, różnice w realizacji zakupów okresowych i codziennych, uwarunkowania wyboru placówek handlowych, czynniki warunkujące wybór poszczególnych produktów żywnościowych, stosunek badanych do nowych produktów żywnościowych, wpływ promocji na zachowania nabywcze respondentów. Przeprowadzone analizy pozwoliły na zdefiniowanie różnic w zachowaniach nabywczych respondentów w wieku 50-59 lat i starszych. (skróc. oryg. streszcz.)
EN
In the article the results of the questionnaire research about shopping behavior on the food market of people over 50 years old are presented. The research work was carried out in the mazowieckie voivodeship, in 2006, on the sample of 100 respondents. Particularity taken into consideration were such aspects of shopping behavior as: the frequency, places and time of doing shopping, differences between everyday and periodical shopping, conditions of the choice of places of shopping, factors which determine a choice of particular food products, respondents attitudes towards new food products, the influence of promotion on the shopping behavior of the respondents. Analyses which were carried outlet define some differences between shopping behavior of people who are 50-59 and older respondents. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
61--70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Gospodarstwa domowe i rodziny, 2004, Narodowy spis powszechny 2002, tabele wynikowe, www. stat.gov.pl
  • Gutkowska K., Banasiak M, 2003, Uwarunkowania decyzji nabywczych ludzi starszych na rynku żywności w aglomeracji warszawskiej, [w:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Gutkowska K., Banasiak M., 2005, Wybrane aspekty zaspokajania potrzeb żywnościowych w gospodarstwach domowych ludzi starszych, [w:] Konsument żywności i jego zachowania w warunkach polskiego członkostwa w UE Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Hiperjak super, 2006, Handel, nr 4, s. 6.
  • Ludność według płci i wieku, Statystyka regionalna, 2006, www.stat.gov.pl
  • Maleszyk E., 2001, Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce, Handel wewnętrzny, nr 1, s. 27.
  • Pokorska B., Maleszyk E., 2002, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, 2006, Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa.
  • Rucińska O., 2006, Analiza zachowań nabywczych na rynku żywności osób po 50 roku życia. Praca magisterska, SGGW, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153681448

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.