PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 8 | 31--37
Tytuł artykułu

Student jako beneficjent działań promocyjnych szkół wyższych

Autorzy
Warianty tytułu
Student as a beneficiary of higher schools' promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł traktuje o rezultatach zmian, którym został poddany rynek edukacyjny szkolnictwa wyższego. Głównym problemem poruszanym przez Autorkę jest postrzeganie studenta jako klienta i beneficjenta działań promocyjnych uczelni. Poświęcono miejsce zarówno wadze adaptacji zasad marketingowych do zarządzania placówką oświatową, jak i nowemu spojrzeniu na studenta. Wprowadzenie zasad marketingowych do zarządzania uczelnią spowodowało, że nie tylko sama placówka czerpie zyski z prowadzonych kampanii promocyjnych, ale także jej studenci są beneficjentami tych działań. Promocja umiejscawia studenta w centrum zainteresowania wszelkich aktywności rynkowych szkoły wyższej, co powoduje, że oferta usługowa jest w coraz większym stopniu dostosowana do potrzeb i wymagań rynku docelowego. Strategia promocji umożliwia uczelniom prowadzenie dialogu ze swoimi studentami, czyli pozwala przekazać na rynek informacje dotyczące kierunków kształcenia, ceny usługi itp., a także daje możliwości uzyskania oceny zwrotnej od studentów, którzy stali się czynnymi uczestnikami gry rynkowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article treats about the results of the changes which appeared on the higher education market. The main problem discussed in the article is treating present and potential students as clients. Furthermore the article shows students as the beneficiary of the university's promotion strategies. Introduction of marketing rules into the higher school management caused that not only the outpost takes profits but also students. Promotion puts the student in the center of the university's activities and presume that school should take into consideration the student's requirements and needs what will cause that the offer will be exactly adjust to their needs. The promotion also help to communicate with students, give them many information about school, its achievements, costs of education etc. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
31--37
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • M. Boguszewicz-Kreft, Aspekty fizyczne jako element marketingu-mix usług, „Marketing i Rynek" 2006, nr 2.
  • J. Dietl, Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym, „Marketing i Rynek" 2004, nr 2.
  • M. Kaczmarek-Sliwińska, Internet Public Relations uczelni publicznych w Polsce, „Marketing i Rynek" 2006, nr 5.
  • M. Krzyżak, Działania promocyjne szkół i uczelni, „Marketing i Rynek" 2000, nr 12.
  • M. Łukasik, Kampanie promocyjne Politechniki Lubelskiej i Technische Universität Braunschweig w opinii studentów, „Świat Marketingu" 2007, nr 5, www.swiat-marketingu.pl/index.php?rodzaj=03&id nu-mer=576263.
  • W. Nowaczyk, Instrumentarium promocyjne w szkolnictwie wyższym technicznym — wyniki badań, „Świat Marketingu" 2003, nr 12, www.swiatmarketingu.pl/in-dex?php?rodzaj=018d_numer970774.
  • J. Thomas, R.K. Gupta, Marketing Theory and Practice: Evolving Through Turbulent Times, „Global Business Review" 2005, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000153682968

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.