Warianty tytułu
Outsourcing's Cost-Benefit Analysis of Transport Services Basing upon Milk Cooperative in Lublin
Języki publikacji
Abstrakty
Dokonano oceny opłacalności rozwiązań stosowanych przez Lubelską Spółdzielnię Usług Mleczarskich w zakresie transportu artykułów mleczarskich w latach 2001-2005. Ocenę przeprowadzono na podstawie analizy porównawczej kosztów transportu własnego LSUM z kosztami usług zewnętrznych firm przewozowych. Do pomiaru efektywności wprowadzenia outsourcingu usług transportowych w badanym przedsiębiorstwie wykorzystano także wskaźniki rentowności handlowej. Na podstawie badań stwierdzono, że zastosowanie outsourcingu w zakresie transportu jest bardziej opłacalne niż utrzymywanie własnego taboru.
This paper identifies and assesses profitability of solutions applied by Milk Cooperative in Lublin regarding milk products transport within 2001-2005. An assessment was done basing upon Milk Cooperative transport cost comparative analysis with transport cost of other transporting firms. Earning capacity coefficients were applied to measure outsourcing effectiveness of transport service in researched Milk Cooperative. Survey enabled to examine that outsourcing applying in transport service is more profitable than maintaining own transport. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
105--115
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Beier F.J., Rutkowski K., 2004: Logistyka. SGH, Warszawa.
- Ciesielski M., 1999: Logistyka w strategiach firm. PWN, Warszawa-Poznań.
- Coyle J.J., Bardi E.J., Langley Jr C.J., 2002: Zarządzanie logistyczne. PWE, Warszawa.
- Czubała A., 2001: Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa.
- Krajewski K., 2006: Logistyka mleczarska - wiedza, specyfika. Przegląd Mleczarski 1, 36-38.
- Rutkowski K. (red.), 2002: Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki. SGH, Warszawa.
- Rzempała A., 2004: Wykorzystanie outsourcingu jako narzędzia koncentracji rynku transportowego, [w:] Logistyka i zarządzanie w systemach transportowych, pod red. C. Christowej, Akademia Morska w Szczecinie.
- Stern L.W., El-Ansary A.I., Coughlan A.T., 2002: Kanały marketingowe. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000154078939