PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 10 | 38--41
Tytuł artykułu

Naprowadzanie hasłem

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka tłumaczy, że specyfika haseł reklamujących sklepy czy sezonowe wyprzedaże podlega nieustannym zmianom, co wiąże się z chęcią nieustannego pozyskania zainteresowania klientów. Wrażenie aktualności oferty i jej wyjątkowego, niepowtarzalnego charakteru wpływa na kształt wypowiedzi, które przyjmują postać sugestywnych apeli kierowanych do rozumu, emocji, wyobraźni czy zmysłów. Zdaniem autorki, hasła te podlegają ewolucji i wikłają się w różnego typu relacje, gdzie otoczeniem dla werbalnej części komunikatu mogą być różne elementy. Autorka twierdzi, że samodzielność hasła zawsze jest tu pozorna, nawet jeśli nie towarzyszy mu tekst, to forma oddziaływania sprowadza się do obrazu, zestawienia przestrzennego, zapachu czy muzyki.
Rocznik
Numer
Strony
38--41
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • D. Kalinowska, Pobudź zmysły. Rozmowa z Martinem Lindstromem, „Press 2008", nr 4.
  • M. Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2007.
  • W. Pisarek, Słownik terminologii medialnej.
  • M. Wolny-Peirs, Język sukcesu we współczesnej polskiej komunikacji publicznej, Warszawa 2005.
  • M. Zboralski, Nomen omen jak nazwać firmę i produkt, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000154295535

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.