Warianty tytułu
Cultural Economies - the Subject and Main "Problems"
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest zdefiniowanie i przedstawienie przedmiotu badań dotyczących ekonomii kultury. W prezentowanym tekście, mającym charakter przeglądowy, omówione zostały następujące, wiodące dla tej dziedziny zagadnienia: kształtowanie gustów, produktywność i choroba kosztów Baumola oraz rynek dzieł sztuki. Uwzględniono również problem specyfiki działalności osób i organizacji w obszarze kultury i sztuki dotyczący podejmowania decyzji związanych z realizacją artystycznych wizji w warunkach ograniczonych zasobów. (fragment artykułu)
The article deals with the scope of surveys to-date on cultural economics as a recently established sub-discipline of economics. It provides explanations of definitions, lists the main goal of cultural economics and discusses some of its most intriguing aspects such as Baumol's cost disease, taste formation, public subsidies and the art market, all of which build a framework for the microeconomical characteristics of cultural economics. The characteristics provide a description of the circumstances in which individuals and organizations engage and carry out their activities in the field of culture, art, and heritage. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
73--83
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Blaug M., Where Are We Now on Cultural Economies'?, "Journal of Economic Surveys" 2001 vol. 15, nr 2, Blackwell Publishers.
- Encyklopedia Britannica, t. III, 1997, Chicago, 15 edycja.
- Frey B.S., Economics As a Science of Human Behaviour, Kluwer Academic Publishers, Boston 1999.
- Harnoncourt N., Musik als Klangrede, Baerenreiter, Basel 2000.
- Heilbruna J., Gray M., "Economics of Art", Cambridge 2001.
- Klimczak B., Borkowska B., Mikroekonomia, AE, Wrocław 2006.
- Kopaliński W., Slownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa 1995.
- Matt G., Muzeum jako przedsiębiorstwo, Fundacja Aletheia, Warszawa 2006.
- Stigler G., Becker G., De Gustibus Non Est Disputantum, "American Economic Review" 1977, 67.
- Towse R., A Handbook of Cultural Economy, opr. J. Heilbrun, Edward Elgar Publishing, Cheltentham 2006.
- Towse R., Alan Peacock and Cultural Economics, "The Economic Journal" 2005, 115, June, s. 262-276.
- Towse R., Cultural Economies', The Arts, The Heritage and The Media Industries, Introduction, Edward Elgar Publishing, Cheltentham, G.B., Lyme, US, 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156505308