PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 9 | z. 3 | 79--84
Tytuł artykułu

Jakość a konkurencyjność przedsiębiorstw agrobiznesu

Warianty tytułu
Influence of Quality Management Systems on Competitiveness of Companies in Agri-Food Sectors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono problematykę wpływu doskonalenia jakości, poprzez wdrażanie certyfikowanych systemów jakości, na poprawę sytuacji konkurencyjnej przedsiębiorstw agrobiznesu. Badaniami empirycznymi, określającymi znaczenie systemów jakości dla rynkowego funkcjonowania przedsiębiorstw, przeprowadzono w 2003 roku. Objęto nimi dwie najważniejsze branże przemysłu rolno-spożywczego: mleczarską i mięsną.
EN
According to that, an issue of competitiveness, especially within agribusiness enterprises, is an extremely important aspect of Polish economy development. However, there are many economic as well as non-economic factors deciding on the ability of competitiveness enhancement of particular branches of economy. Moreover, methods that have been based on cost-price majority are no longer effective enough, so that entrepreneur have to search for more successful methods and tools to gain long-lasting advantages over their market competitors. Both theory and practise prove that nowadays widely understood quality supported by implementation of certified quality management systems ' rules can be such a factor. (original abstract)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
79--84
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berdowski J. 2004: Zarządzanie jakością warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Wyd. WSM SIG, Warszawa.
  • Bremond M. 1994: Odkrywanie ekonomii. Wyd. PWE, Warszawa 1994.
  • Białas G. 2000: Bariery konkurencyjności w przemyśle spożywczym w Polsce. [W:] Współczesne tendencje w zarządzaniu. Wyd. WSPiM w Chorzowie.
  • Haffer R. 2003: Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw. Wyd. UMK, Toruń.
  • Porter M. 1998., Strategia konkurencji. Wyd. PWE, Warszawa.
  • Prozowicz M. 2001: Ekonomiczne determinanty kształtowania jakości wyrobu w przedsiębiorstwie. Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Urbaniak M. 1998: Marketing przemysłowy i zagadnienia jakości. Wyd. PWE, Poznań.
  • Wasilewski L. 1999: Rozważania o jakości. Wyd. PWN, Warszawa.
  • Webster New Encyklopedie Dictionary. 1994: s. 238.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156628775

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.