Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania zaufaniem stanowiącego nowe wyzwanie dla każdej organizacji. Zaufanie jest częścią każdego zachowania organizacyjnego. W rezultacie pojawia się nowy rodzaj organizacji opartej na zaufaniu. Wszystkie organizacje, niezależnie od specjalizacji, lokalizacji i szczegółowych warunków funkcjonowania, powinny budować swoje relacje – w otoczeniu bliższym i dalszym – na zaufaniu. Nie wystarczy już zarządzanie wiedzą, zarządzanie zmianą, zarządzanie innowacjami etc. Zarządzanie zaufaniem powinno znaleźć się w obszarze zainteresowań każdej organizacji, która chce przetrwać w warunkach wysokiej konkurencji oraz chce się dalej rozwijać. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
Bibliografia
- [1] CLARKE T., CLEGG S. (2000), Management Paradigm for the New Millennium. "International Journal for Management Reviews", vol. 2, Issue l, March 2000, s. 45-64.
- [2] DAS T. K., TENG B.-S. (2001), Trust, Control and Risk in Strategic Alliances: Ań Integrated Framework, "Organiza-tion Studies", 22/2, s. 251-283.
- [3] FUKUYAMA F. (1999), The Great Disruption: Human Nature and the Reconstitution of Social Order. New York: Free Press.
- [4] GRUDZEWSKI W. M., HEJDUKI. K., SANKOWSKA A., WAŃTUCHOWICZ M. (2008), Trust Management in Virtu-al Work Environments: A Human Factors Perspective, New York: CRC.
- [5] GRUDZEWSKI W. M., HEJDUK I. K., SANKOWSKA A., WAŃTUCHOWICZ M., Zarządzanie zaufaniem W organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa, 2007.
- [6] HAMEL G., BREEN, B. (2007), The Future of Management, Harvard Business School Press.
- [7] KANOI N. (1991), Manufacturing Modernisation -Sony's Approach: First International Manufacturing Lecture, Inst. of Manufacturing Engineers.
- [8] MACKAY R,, SIEMIENIUCH C. E., SINCLAIR M. A. (1992, June), A View of Human Factors in Integrated Manu-facturing from the Perspective of the ESPRIT-CIME Program-me. Paper presented at the Proc. 2nd Information Technology and People Conf. (ITaP '93), Moscow.
- [9] RESNICK P., ZECKAUSER R., SWANSON J., LOCKWO-OD K., (2006), The Value of Reputation on eBay: A Control-led Experiment, "Experimental Economics", 9 (2), s. 79-101.
- [10] SIEMIENIUCH C. E., SINCLAIR M. A.,(2000), Implications of the Supply Chain for Role Definitions in Concur-rent Engineering. "Human Factors and Ergonomics in Manufacturing", vol. 10 (3), s. 251-272.
- [11] "Süddeutsche Zeitung" 35.2.97, Vier Millionen Droge-nabhängige, s. 10.
- [12] SZTOMPKA P., Towar tłukliwy. Rozmowa z prof. Piotrem Sztompką o tym, że nie można być szczęśliwym bez zaufania do drugiego człowieka i do władzy, "Polityka" nr 32/33 (2616), 11-18 sierpnia 2007.
- [13] SZTOMPKA P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Znak, Kraków 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156643307