Warianty tytułu
The typology of women as consumers
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł prezentuje przegląd badań dotyczących typologii kobiet-konsumentek, co pozwala szerzej spojrzeć na tematykę zachowań rynkowych kobiet. W wielu opracowaniach i dyskusjach prezentowane jest głównie spojrzenie na kobiety-konsumentki przez pryzmat stereotypów. Różnorodność przedstawionych badań ukazuje złożoność zachowań konsumpcyjnych wśród kobiet, co ma walor poznawczy i praktyczny. Typologia konsumentek umożliwia bowiem skuteczniejsze kształtowanie strategii marketingowych produktów. W artykule przedstawiono badania realizowane w różnych latach, na różnych próbach, przede wszystkim w Polsce, ale również w USA. (abstrakt oryginalny)
The article presents the review of the researches concerning typology of women as consumers which enables to look wider at the topic of women's market behavior. In many articles and discussions it is presented the stereotypical image of women's behavior at the market. The variety of presented researches shows wide range of consumption behavior in female segment, what has cognitive and practical value. It is because the typology of women as consumers enables to form more effective marketing strategy of the products. The researches presented in the article were conducted in various period of time, on the various samples, first of all in Poland but in the USA as well. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- G.R. Foxall, R.E. Goldsmith, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998, s. 200-201.
- L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing, PWE, Warszawa 1995, s. 120
- http://www.egospodarka.pl/2441 l,Ko-biety-i-zakupy,l,39,l.html, 18.08.2008.
- S. Mehorta, W.D. Wells, Psycho-graphics and Buyer Behavior: Theory and Recent Empirical Findings. In: Consumer and Industrial Buying Behavior, A.G. Woodside, J.N. Sheth, P.D. Bennet (red.), 1974.
- L. Nowak, Pozaekonomiczne determinanty zachowania nabywcy, AE, Poznań 1995, s. 32.
- D. Nowalska, Rekonstrukcja wzorów zachowań konsumpcyjnych wśród kobiet na przykładzie województwa śląskiego. Uniwersytet Śląski, Katowice 2007, s. 152, rozprawa doktorska, http://www.sbc.org.pl/ /Content/4452/doktorat2693.pdf.
- A. Rusińska, Typologia konsumentów według zachowań na rynku jako przesłanka decyzji gospodarczych, KWIK, Warszawa 1990.
- Rynkowe zachowania konsumentów, praca zbiór, pod red. E. Kieżel, AE, Katowice 2000, s. 201-202.
- S. Smyczek, I. Sowa, Konsument na rynku, Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005, s. 32-33.
- J. Szczepański, Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstąp do antropologicznej teorii konsumpcji, PWE, Warszawa 1981, s. 190.
- A. Węglarz, Polka XXI wieku — portret insightowy, „Brief' 2004, grudzień.
- K. Żelazna, I. Kowalczuk, B. Mikuta, Ekonomika konsumpcji, Elementy teorii, Wyd. SGGW, Warszawa 2002, s. 159-160.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156689361