PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 5 | 671--679
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty prognozowania wielkości sprzedaży nowych produktów

Warianty tytułu
Chosen Aspects of New Product Sale Forecasting
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono zagadnienia prognozowania wielkości sprzedaży nowych produktów w przyszłości na podstawie modelu formalny II-go rodzaju, parametry tego modelu są określone na podstawie opinii ekspertów. Zaprezentowano również modele tendencji rozwojowej: liniowy, wykładniczy, wykładniczy odwrotnościowy, logistyczny. Modele te odzwierciedlają spodziewany kształt krzywej życia produktu.
EN
New product sale forecasting is difficult because of lack of suitable past data. The one common solution is to build the formal model of II type. This model explains the curve of the unique product live cycle. The parameters of such model are estimated on base of experts judges rather than with statistical methods. In this article I considered new products sale forecasting based on formal models of II type. I have proposed a method of measuring forecast uncertainty. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
671--679
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Armstrong J. S., Collopy F. (1998): Integration of Statistical Methods and Judgment for Time Series Forecastung. W Wright G., Goodwin P., Fore casting with Judgment, John Willey & Sons, New York.
  • Berndt R. (1990): Marketing 1. Käferverhalten, Marktforschung und Marketing - Prognossen. Springer Verlag, Berlin.
  • Dittmann P. (2003): Integracja ilościowych i jakościowych metod prognozowania. Materiały z konferencji nt. "Prognozowanie w zarządzaniu firmą", Prace Naukowe AE nr 1001, AE Wrocław.
  • Dittmann P. (2004): Prognozowanie w przedsiębiorstwie. Metody i ich zastosowanie. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Gogolewska K. (2006): Ocena dopuszczalności prognoz gospodarczych. Praca doktorska, Wrocław.
  • Guide to the Expression of Uncertainty in Measurement (1995). ISO, Geneva. Tłumaczenie polskie: Wyrażanie niepewności pomiaru. Przewodnik (1999). Główny Urząd Miar, Warszawa.
  • Shim J. K. (2000): Strategie Bussines Forecasting. St. Lucie Press, New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156721148

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.