PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 9 | 7--10
Tytuł artykułu

Koordynacja sieci - wieloraka forma organizacji współdziałania

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Forma wieloraka koordynacji pozostaje na marginesie uwagi badawczej w zarządzaniu strategicznym. Jednocześnie jednak pojedyncze formy koordynacji międzyorganizacyjnej: rynek, hierarchia, normy społeczne stanowią przedmiot badań. Niniejszy artykuł stanowi przegląd dorobku w zakresie form koordynacji sieci, wskazuje na paradoksy właściwe wczesnym stadiom rozwoju teorii, a także udowadnia potrzebę świadomego i dynamicznego kształtowania formy wielorakiej koordynacji sieci. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
7--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] ALEXANDER E.R., A Structuration Theory of Interorganizational Coordination: Coses in Environmental Management, "International Journal of Organizational Analysis" 1998, vol. 6, no. 4, s. 334-354.
  • [2] ARAUJO L., BRITO C., Agency and Constitutional Ordering in Networks, "International Studies of Management & Organizations" 1998, vol. 27, no. 4, s. 22-46.
  • [3] BRADACH J. Using the Plural Form in the Management of Restaurants Chains, "Administrative Science Quarterly" 1997, vol. 42, s. 276-303.
  • [4] CANNON J.P, ACHROL R.S., GUNDLACH G.T., Contracts, Norms, and Plural Form Govemance, "Academy of Marketing Science Journal" 2000, vol. 28, no. 2, s. 180-194.
  • [5] CLIQUET G., Les reseaux mixtes franchise-succursalisme: apports de la litterature et implications pour le marketing des reseaux de points de uente, "Recherche et Applications en Marketing" 2002, vol. 17, no. l, s. 57-73.
  • [6] CZAKON W., Wykorzystanie kapitalu społecznego w tworzeniu sieci placówek partnerskich banku, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 3, s. 14-17.
  • [7] DAS T.K., TENG B.S., Between Trust and Control: Developing Confidence in Partner Cooperation in Alliances, "The Academy of Management Review" 1998, vol. 23, no. 3, s. 491-512.
  • [8] DYER J., SINGH H., The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "The Academy of Management Review" 1998, vol. 24, no. 4, s. 660-679.
  • [9] HEIDE J.B., Interorganizational Governance in Marketing Channels, "Journal of Marketing" 1994, vol. 58, no. l, s. 71-85.
  • [10] HEIDE J., Plural Form Governance in Industrial Purchasing. "Journal of Marketing" 2003, vol. 67, no. 10, s. 18-29.
  • [11] JAP S., GANESAN S., Control Mechanisms and the Relationship Life Cycle: Implications for Safeguarding Specific Investments and Developing Commitment, "Journal of Marketing Research" 2000, vol. 37, no. 2, s. 227-245.
  • [12] JOSHI A.W., CAMPBELL A.J., Effect of Environmental Dynamism on Relational Governance in Manufacturer-Supplier Relationships: A Contingent Framework and an Empirical Test, "Academy of Marketing Science Journal" 2003, vol. 31, no. 2, s. 176-188.
  • [13] LOWNDES V., SKELCHER Z., The Dynamics of Multiorganizational Partnerships: An Analysis of Changing Modes of Governance, "Public Administration" 1998, vol. 76, s. 313-333.
  • [14] LARSON A., Network Dyads in Entrepreneurial Settings: A Study of the Governance of Exchange Relationships, "Administrative Science Quarterly" 1992, vol. 37, s. 76-105.
  • [15] LORENZONI G., LIPPARINI A., The Leveraging of Interorganizational Relationships as Distinctive Organizational Capability: a Longitudinal Study, "Strategic Management Journal" 1999, vol. 20, no. 4, s. 317-338.
  • [16] POPPO L, ZENGER T., Do Formal Contracts and Relational Governance Function as Substitutes or Complements?, "Strategic Management Journal" 2002, vol. 23, no. 8, s. 707-725.
  • [17] UZZI B., Social Structure and Competition in Interfirm Networks: The Paradox of Embeddedness, "Administrative Science Quarterly" 1997, vol. 42, no. l, s. 35-67.
  • [18] VENGEN S., HUXHAM C., Nurturing Collaborative Relations. Building Trust in Interorganizational Collaboration, "The Journal of Applied Behavioral Sciences" 2003, vol. 39, no. l, s. 5-31.
  • [19] ZAHEER A., VENKATRAMAN N., Relational Governance as an Interorganizational Strategy: An Empirical Test of the Role of Trust in Economic Exchange, "Strategic Management Journal" 1995, vol. 16, no. 5, s. 373-392.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156737950

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.