PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 9 | 11--14
Tytuł artykułu

Nowe koncepcje przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze występuje wiele koncepcji przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. Artykuł prezentuje stare i nowe koncepcje przewagi konkurencyjnej: koncepcję Portera, koncepcję konkurencyjną opartą na zasobach i kompetencjach, podejście sytuacyjne, koncepcję konkurencji opartą na czasie i innowacjach, koncepcję międzyorganizacyjnej przewagi konkurencyjnej opartej na relacjach, koncepcję konkurencji opartą na wiedzy oraz inne. Wszystkie te koncepcje przewagi konkurencyjnej łączą się.
Rocznik
Numer
Strony
11--14
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • J.B. BARNEY, Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, no. l, s. 99-120.
  • A. CAPALDO, Network Structure and Innovation: The Laveraging of a Dual Network as a Distinctive Relational Capability, "Strategic Management Journal" 2007, vol. 28, no. 6, s. 586.
  • J. COLLIS, C.A. MONTGOMERY, Creating Corporate Advantage, "Harvard Business Review" 1998, vol. 76, no. 3, s. 72.
  • S.K. ETHIRAJ, P. KALE, M.S. KRISHNAN, J.V. SINGH, Where Do Capabilities Come From and How Do They Matter? A Study in the Software Services Industry, "Strategic Management Journal" 2005, vol. 26, no. l, s. 27.
  • C.F. FEY, J. BIRKINSHAW, External Sources of Knowledge, Governance Mode, and R + D Performance, "Journal of Management" 2005, vol. 31, no. 4, s. 598.
  • J. GALBREATH, Twenty - First Century Management Rules: The Management of Relationships as Intangible. Assets, "Management Decision" 2002, vol. 40, no. l, s. 116-118.
  • A. GRIFFITHS, R.F. ZAMMUTO, Institutional Governance Systems and Variations in National Competitive Advantage: An Integrative Framework, "The Academy of Management Review" 2005, vol. 30, no. 4, s. 823.
  • G. HAMEL, Y.L. DOZ, C.K. PRAHALAD, Collaborate With Your Competitors - and Win, "Harvard Business Review" 1989, January-February, s. 133-134.
  • W. JENKINS, Competing in Times of Evolution and Revolution. An Essay on Long - Term Firm Survival, "Management Decision" 2005, vol. 43, no. l, s. 26.
  • J. MACIAS, Gospodarka oparta na wiedzy - nowy paradygmat rozwoju, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 10, s. 18.
  • M.R. MARVEL, G.T. LUMPKIN, Technology Entrepreneurs; Human Capital and Its Effects on Innovation Radicalness, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2007, vol. 31, no. 6, s. 807.
  • R.E. MORGAN, S.D. HUNT, Determining Marketing Strategy. A Cybernetic Systems Approach to Scenaric Planning, "European Journal of Marketing" 2002. vol. 36, no. 4, s. 452.
  • K. OBŁÓJ, Logika przewagi konkurencyjnej, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 9, s. 3.
  • K. OBŁÓJ, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, s. 19-43.
  • B. PHELPS, Electronic Information Systems and Or-ganizational Boundaries, "Technology Analysis and Strategic Management" 2007, vol. 19, no. l, s. 17.
  • G. SCHREYOGG, M. KLIESCH-EBERL, How Dynamic Can Organizational Capabilities Be? Towards A Dual - Process Model of Capability Dynamization, "Strategie Management Journal" 2007, vol. 28, no. 9, s. 913.
  • Y.E. SPANOS, S. LIOUKAS, An Examination Into the Causal Logic, of Rent Generation: Contrasting Porter's Competitive Strategy Framework and the Resource-based Perspective, "Strategic Management Journal" 2001, vol. 22, no. 10, s. 908.
  • G. STALK, Jr., Time - the Next Source of Competitive Advantage, "Harvard Business Review" 1988, July-August, s. 41.
  • M. SZYMURA-TYC, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2005, s. 30.
  • A.M. VAINIO, Exchange and Combination at Knowledge-based Resources in Network Relationships, "European Journal at Marketing" 2005, vol. 39, no. 9/10, s. 1079.
  • E.R. WAGNER, E.N. HANSEN, Innovation in Large Versus Small Companies: Insights From the US Wood Products Industry, "Management Decision" 2005, vol. 43, no. 6, s. 837.
  • B. de WIT, R. MEYER, Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej firm analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa 2007, s. 24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156738011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.