Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Uniwersytety, które promują zachowania przedsiębiorcze oraz same funkcjonują w ten sposób mogą przyczynić się do wzrostu konkurencyjności regionów, w których są zlokalizowane. Proces przechodzenia od uniwersytetu tradycyjnego do przedsiębiorczego jest stosunkowo skomplikowany i wymaga przede wszystkim dokonania wielu zmian w takich obszarach, jak: wewnętrzna organizacja, system finansowania (poszukiwanie zdywersyfikowanych źródeł dochodów - nie tylko państwowych) czy realizowana działalność dydaktyczna i badawcza (orientowanie się w kierunku rozwiązań praktycznych i potrzeb zgłaszanych przez gospodarkę opartą na wiedzy). To są wyzwania, które niesie ze sobą XXI wiek i dynamicznie rozwijający się rynek usług edukacyjnych, obecnie wysoce konkurencyjny. Przetrwają na nim tylko te instytucje, które będą otwarte na zmiany. Pozostałe, albo znikną albo zostaną wchłonięte przez wyłaniających się liderów. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- B.R. CLARK, Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation, International Association of Uniyersities Press and Pergamon-Elsevier, London and New York 1998.
- R. DUNKIN, From Entrepreneurial University to Innovative University - inaugural speech, Capitol Theatre, RMIT University, Melbourne, 30.10.2000.
- A. GRANT, Entrepreneurship - Die grundlegende wissenschaftliche Disziplin fur das Fach Wirtschaft des 21. Jahrhunderts w: G. FALTIN, S. RIPSAS, J. ZIMMER (eds.) Entrepreneurship - Wie aus Ideen unternehmen werden, C.H. Beck, Munich 1998, s. 235-244.
- J.A. KATZ, The Chronology and Intellectual Trajectory of American Entrepreneurship Education 1876-1999, "Journal of Business Venturing" 18 2 (2003), s. 282-300.
- S. LACHE, The Entrepreneurial University: a Key Factor for Regional Development in Globalized Economy, s. 86.
- J. RÖPKE, The Entrepreneurial University: Innovation, Academic Knowledge Creation and Regional Development in Globalized Economy, Philipps-Universitat Marburg, Germany, 16.09.1998, s. 2.
- P. SCHULTE, The Entrepreneurial University: A Strategy for Institutional Development, "Higher Education in Europe", vol. XXIX, no. 2, July 2004, s. 188.
- D.H. STREETER, J.P. Jr. JAQUETTE, K. HOYIS, University-Wide Entrepreneurship Education: Alternative Model and Current Trends, Working Paper, Cornell University Press, Ithaca 2002, s. 1-42.
- Ch. VOLKMANN, Entrepreneurship Studies - An Ascending Academic Discipline in the Twenty-First Century, "Higher Education in Europe", vol. XXIX, no. 2, July 2004, s. 183.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156753824