Warianty tytułu
Quality of Turistic Business Strategic Mangement
Języki publikacji
Abstrakty
Zaprezentowano znaczenie jakości w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwie turystycznym. Jakość zarządzania, w tym strategicznego, uznano jako warunek sprawnej i skutecznej realizacji celów przedsiębiorstwa. Jako sposób na osiągnięcie najwyższej jakości zarządzania wskazano na filozofię TQM. Analizując to podejście zwrócono uwagę na znaczenie ludzi i kultury organizacyjnej w poprawie jakości zarządzania. (skróc. oryg. streszcz.)
The article presents the importance of quality of Touristic Business Strategic Management. Quality of management, especially strategic management, is a foundation of efficient business goles achievement. The TQM philosophy was pointed as a way of reaching the highest quality management. This turned into the discovery of the importance of humans and business manners in improvement of quality of management. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
137--142
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Jakość zarządzania przedsiębiorstwem (pod red. A. Sajkiewicz). 1999: Warszawa.
- Kachniewska M. 2002: Zarządzanie jakością usług turystycznych. Difin, Warszawa.
- Kłos Z. 1994: Wprowadzenie strategii TQM do polskich przedsiębiorstw - analiza uwarunkowań. Organizacja! Kierowanie 1.
- Kulczycka J. 1997: Jak konkurować jakością? Nowe życie gospodarcze, nr 25.
- Lisiecka K. 1998: Kultura przedsiębiorstwa jako czynnik ułatwiający zarządzanie poprzez jakość. Problemy Jakości, nr 7.
- Oakland J.S. 1992: Total Quality Management. Butterwarth-Heinemann, Oxford 1992. Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne (pod red. G. Gołembskiego). 2007: PWE, Warszawa, s. 21-22.
- Sikorski C. 1998: Ludzie nowej generacji. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 13.
- Stabryła A. 2002: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków, s. 11.
- Wawak T. 1995: Zarządzanie przez jakość. Kraków WIE.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody (pod red. R. Krupskiego). 1998: Wydawnictwo AE, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156896773