PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 2--8
Tytuł artykułu

Miejsce przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw - wyniki badań

Warianty tytułu
The role of the company in the supply chain - survey results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja wyników badań na temat relacji przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z ich dostawcami i odbiorcami. Badania były prowadzone w ramach projektu "Zmiany modeli polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji do UE". Przedmiotem badania w tym zakresie była analiza pozycji przedsiębiorstwa w stosunku do dostawców i odbiorców, ocena relacji z partnerami w łańcuchu dostaw oraz forma ich instytucjonalizacji. W końcowej części artykułu przedstawiono analizę deklarowanego przez przedsiębiorstwa uczestnictwa w konsorcjach zakupowych i sprzedażowych. Badaniami objęto 133 przedsiębiorstwa reprezentujące cztery branże: przemysł spożywczy, lekki, maszynowy i TSL. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, a company's survival (and success) depends increasingly on its ability to focus on its core competencies; the key is how to blend company's competencies with the competencies of other companies to create value to the customer. There are three questions which have to be considered: what is the role of a company in the supply chain in relation to customers and suppliers; is a company strong enough (as a leader) to coordinate the supply chain; is a company able to create alliances with partners in the supply chain (partnerships) and external companies (buying-and-selling consortia). This article presents results of the research carried out in the year 2006/2007 among the companies of various branches. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • T.M. Dudzik, M. Witek-Hajduk, Typologia modeli biznesu, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2007, nr 9.
  • T.M. Budzik, Zakupy w procesie umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw, w: Marketing międzynarodowy, pod red. E. Duliniec, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156965318

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.