PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 9 | z. 3 | 164--168
Tytuł artykułu

Nowe produkty w grupie nawozów mineralnych i ich marketing

Warianty tytułu
New Products in Group of Mineral Fertilizers and Their Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaopatrzenie rolnictwa w środki do produkcji rolnej jest jedną z głównych dziedzin agrobiznesu. Racjonalne, zrównoważone nawożenie to podstawowa zasada współczesnego rolnictwa, które obok celów produkcyjnych i ekonomicznych, musi w coraz szerszym zakresie realizować cele ekologiczne. Nadmierne nawożenie doglebowe, w szczególności nawozami azotowymi, zagraża środowisku. Rozwiązaniem może być stosowanie nawozów dolistnych w określonych dawkach i terminach, które można łączyć z zabiegami chemicznej ochrony roślin. Artykuł prezentuje nowe produkty w segmencie nawozów mineralnych oraz możliwości wykorzystania instrumentów marketingu mix w rozwoju ich sprzedaży. (abstrakt oryginalny)
EN
The supply of agriculture in means for rural production is one of the main disciplines of agrobusiness. Rational, level-headed fertilization is a basic principle of a modern agriculture, which beside productive and economic purposes, must realize in widest range ecological purposes. Excessive fertilization via the soil, particularly nitrogen fertilizers, puts in danger the environment. The solution may be the usege of foliar fertilizers in definite doses and deadlines application, which can be connected with procedures of chemical protection of plants. The article presents new products in segment of mineral fertilizers and possibilities of utilization of marketing instruments in the development of their sales. (original abstract)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
164--168
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Hutt M.D., Speh T.W. 1997 : Zarządzanie marketingiem - strategia rynku dób i usług przemysłowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jabłoński K. 2006: Racjonalne sposoby nawożenia ziemniaków. Wieś Jutra 2.
  • Kotler P. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Geberthner i Spółka, Warszawa.
  • Pruszyński S., Mrówczyński M. 2002: Łączne stosowanie agrochemikaliów. Instytut Ochrony Roślin, Poznań.
  • Salach-Tobiasz R., Bobrecka-Jamro D. 2003: Wpływ wieloskładnikowych nawozów dolistnych na plonowanie i skład chemiczny owsa. Acta Agrophysica 85, Lublin.
  • Urban S. 2002: Marketing produktów spożywczych. AE, Wrocław.
  • Wojciechowski T. 2003: Marketing na rynku środków produkcji. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000156966348

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.