PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 11 | 72--77
Tytuł artykułu

Innowacje w przedsiębiorstwach na etapie startu i ekspansji rynkowej

Warianty tytułu
Innovation activity in start-ups and firms at the stage of market expansion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule na podstawie przeglądu literatury stwierdzono, że w nowo powstałych firmach wzrasta prawdopodobieństwo wprowadzania innowacji w zakresie nowych produktów i rozwiązań organizacyjnych, podczas gdy firmy na etapie ekspansji rynkowej chętniej i częściej wprowadzają innowacje procesowe. (abstrakt oryginalny)
EN
Based on the literature review the author comes to a conclusion that among newly established companies there is a higher probability of introducing product innovations or new organizational solutions, while expanding companies are more likely to introduce process innovations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
72--77
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. G. Ahuja, C. M. Lampert, V. Tandon, Moving Beyond Schumpeter: Management Research on the Determinants of Technological Innovation, The Academy of Management Annals 2008, vol. 2, No. 1.
  • 2. A. Arora, R. P. Merges, Specialized Supply Firms, Property Rights and Firm Boundaries, Industrial and Corporate Change 2004, vol. 13(3).
  • 3. E. Cefis, O. Marsili, Survivor: The role of innovation in firms' survival, Research Policy 2006, vol. 35, No. 5.
  • 4. P. Criscuolo, A. Salter, N. Nicolaan, The elixir or burden of youth? Exploring differences among start-ups and established firms for innovation, referat przedstawiony na corocznej konferencji Academy of Management, Anaheim 2008.
  • 5. F. Damanpour, Organizational Complexity and Innovation: Developing and Testing Multiple Contingency Models, Management Science 1996, vol. 42, No. 5.
  • 6. S. Esteve Perez, A. Sanchis Llopis, J. A. Sanchis Llopis, The determinants of survival of Spanish manufacturing firms, Review of Industrial Organization 2004, vol. 25(3).
  • 7. R. Foster, Innovation: The Attacker's Advantage, Summit Books, New York 1986.
  • 8. J. S. Cans, S. Stern, The product market and the market for 'ideas': commercialization strategies for technology entrepreneurs, Research Policy 2003, No. 32.
  • 9. GlobalEntrepreneurshipMonitor2007, http://www.gemconsortium.org/download/1225719095140/ GEM_2007_Executive_Report.pdf
  • 10. S. Klepper, Entry, Exit, Growth and Innovation over the Product Life Cycle, American Economic Review 1996, vol. 86(3).
  • 11. K. B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii - słownik pojęć, PARP, Warszawa 2005.
  • 12. R. R. Nelson, S. Winter, An Evolutionary Theory of Economic Change, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts 1982.
  • 13. A. Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łódz 2001. 14. K. Safin (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • 15. J. A. Schumpeter, Teoria rozwoju gospodarczego, PWE, Warszawa 1960.
  • 16. S. Shane, A General Theory of Entrepreneurship: The Individual-Opportunity Nexus, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2003.
  • 17. J. B. Sorensen, T. E. Stuart, Aging, obsolescence, and organizational innovation, Administrative Science Quarterly 2000, No. 45(1).
  • 18. E. Stawasz, Innowacje a małą firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157157152

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.