PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 10 | 12--15
Tytuł artykułu

Wspólne wartości dla pracowników i pracodawców

Warianty tytułu
Values shared by contemporary employees as the base of building the partner relations between employers and employees
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule udzielono próby odpowiedzi na pytania jakie wartości są uznawane za najcenniejsze przez współczesnego człowieka niezależnie, czy występuje on w roli aktualnego, czy też potencjalnego pracownika oraz czy wartości te są uznawane w procesie budowania relacji interpersonalnych we współczesnych organizacjach i w jakim zakresie. Przybliżono jakimi wartościami kierują się współcześni pracownicy w Europie. Zwrócono uwagę na to czy wartości podzielane przez pracowników są uwzględniane przez przedstawicieli kadry kierowniczej.
EN
In the paper the problem of values considered as basic ones by contemporary employees was presented. The special attention was paid to necessity of using partner approach to all members of organization, what required keeping the ethic rules by managers and employers. On the base of the results of field and desk researches the authoress showed that in the mentioned scope many anomalies still took place both in Polish and foreign enterprises. For example very often awards were given not for professional effects but as the results of not formal relations connecting employee and manager. This kind of situations caused high financial and nonfinancial costs to enterprises because of lower engagement of employees. Changes of mental approach to treating employees is necessary to solve this problem but one must remember that these changes are the most difficult to realize in practice. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
12--15
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  • 2. Baruk A., Realizacja założeń marketingu wewnętrznego w opiniach pracowników małych i średnich firm, „Humanizacja Pracy" 2007, nr 3-4.
  • 3. Jak poprawić zaangażowanie pracowników, „Zarządzanie na Świecie" 2003, nr 6.
  • 4. Nieudolni tyrani, www.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (17.09.2007).
  • 5. Pracownik w niepewnych czasach, www.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (12.11.2007).
  • 6. Sztuka wyłaniania wodzów, www.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (28.09.2007).
  • 7. Wszystko co najważniejsze dla Europejczyków, wwxv.cxo.pl/cgi-bin/print.asp (14.11.2007).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157208790

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.