PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 3 | nr 1171 | 86--96
Tytuł artykułu

Wizerunek organizacji niedochodowych - znaczenia i kreowanie

Warianty tytułu
Image of Non Profit Organizations - the Role and Creating
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykuł jest omówienie roli kształtowania wizerunku organizacji non-profit i znaczenia wizerunku dla realizacji zadań organizacji. Przedstawiono cele i cechy public relations w organizacjach non-profit, determinanty jego skuteczności, rolę wewnętrznego i zewnętrznego PR. Scharakteryzowano grupy odbiorców docelowych działań PR w instytucjach pozarządowych. Zobrazowano też proces współpracy organizacji non-profit z mediami.
EN
The paper presents the role of image of non profit organizations and its influence on creation of social backing and financial support as well as work of volunteers. The public relations activities aiming inwards organization integrate members around mission and fulfilling the goals, making company firm. Whereas adaptation of public relations instruments in looking after links between organization and stakeholders creates partnership and loyalty of volunteers, donors and supporters of organizations. It serves fulfilling the social goals.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Akademia samorządowego wizerunku, red. D. Tworzydło. Infor, Warszawa 2005.
  • Black S., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Giermanowska E., Trzeci sektor, docelowe czy tymczasowe miejsce pracy dla młodych osób - wyniki badań empirycznych, "III sektor" nr 4, jesień 2005/zima 2006, s. 26.
  • Goban-Klas T., Public relaions, czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1997.
  • Gray E.R., Balmer J.M.T., Managing corporate image and reputation, "Longe, Range, Planning" 1998, nr 5.
  • Hudson M., Bez zysków i strat. Sztuka kierowania organizacjami sektora pozarządowego, Bordo, Warszawa 1997.
  • Kotler Ph., Heider D., Reyn J., Marketing Places, The Free Press, New York 1993.
  • Miller K., Issues management: the link between organizations reality and public perception, "Public Relations Quarterly" summer 1999.
  • Nikodemska-Wołowik A.M., Corporate identity- wizja czy badanie! "Marketing w Praktyce" 2005, nrl.
  • Nikodemska-Wołowik A.M., Zablysnąć wizerunkiem firmy, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 12.
  • Pluta E., Public Relations. Moda czy konieczność? Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa 2001.
  • Szromnik A., Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej (miasta, regionu), [w:]: Public Relations, red. J. Świda, D. Tworzydło, WSIZ, Rzeszów 2003.
  • Wells B., Spinks N., Communicating with the community, "Career Development International" 1999, nr4.
  • Wojcik K., Public Relations - wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005.
  • Żabińska T., Kształtowanie tożsamości i wizerunku regionów turystycznych - wybrane problemy, [w:] Marketing - koncepcje badania, zarządzanie, red. L. Żabiński, K. Sliwiński, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157304655

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.