Warianty tytułu
Marketing Research in the Culture
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono badania marketingowe w instytucjach kultury, w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Zaprezentowano wyniki badań ankietowych dotyczących motywacji i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych. Wykazano użyteczność rozpoznania rynku dla tworzenia produktów zaspokajających potrzeby uczestników kultury i kreowania wyobrażeń o sposobach uczestnictwa w kulturze.
The paper is devoted to the problem of marketing research in the field of culture. The author tries to show new conditions for functioning of the cultural institutions. The basis for their activity is market research; serviceableness of The System of Marketing Information. Besides, the author presents the results of research concerning the market of culture.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
44--55
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Berbeka J., Marketing w sporcie, AE, Kraków 2004.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
- Łagodziński W., Szansę i zagrożenia uczestnictwa w kulturze w latach 1990-2003 w świetle wyników badań Glównego Urzędu Statystycznego, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2004.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania konsumentów na rynku kultury, [w:] Kultura w gospodarcerynkowej. Problemy adaptacji marketingu, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1997.
- Mazur Z., Zieziula J., Marketing w administracji publicznej, WSB, Nowy Sącz 1999.
- Narodowa Strategia Rozwoju Kultury na lata 2004-2013, www.mk.gov.pl.
- Purchla J., Kultura a transformacja Polski, "Rocznik MCK" 2001, nr 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157304685