PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 1 | 2--8
Tytuł artykułu

Marketing a inne sposoby budowania przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
Marketing versus other ways of building competitive advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest identyfikacja warunków wyboru marketingu jako sposobu budowania przewagi konkurencyjnej. Przyjęto, że wielkość siły konkurencyjnej przedsiębiorstwa i wielkość popytowych ograniczeń dostępu do nabywców wpływają na wybór sposobu budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo. Marketing jest jednym z tych sposobów. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this article is to identify circumstances of choosing marketing as a way of achieving competitive advantage. It has been assumed that the size of competitive strength and the size of demand barriers of access to purchasers influence how an enterprise chooses its way of achieving competitive advantage. Marketing is presented as one of these ways. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • W. Alderson. A Marketing View of Compétition, „Journal of Marketing" 1937, January.
  • R.J. Arend, Revisiting the Logical and Research Considerations of Competitive Advantage, „Strategie Management Journal" 2003, No. 1
  • J. Klein, A Critique of Competitive Advantage, Critical Management Studies Conference, Manchester, July 2001
  • M. Krzyżanowska, Czynniki rozwoju marketingu. W: Czynnik ludzki w marketingu, praca zbiór. pod. red. A. Rudzewicza, J. Michalaka, UW-M, Olsztyn 2008, s. 104-110
  • M. Krzyżanowska, Wczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej. „Marketing i Rynek" 2007. nr 8
  • M. Krzyżanowska, Nowoczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej, „Marketing i Rynek" 2007, nr 9
  • M. Krzyżanowska, Wpływ sprzężenia konkurencyjnego na marketing — zarys problematyki, opracowanie wykonane w ramach badań statutowych nr 04/S/0008/07, pt. Kierunki ewolucji marketingu w warunkach rozwoju konkurencji, KZiF, SGH, Warszawa 2007
  • W. Wrzosek. Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 2002, s. 349-370
  • W. Wrzosek, Przewaga konkurencyjna, „Marketing i Rynek" 1999. nr 7
  • W. Wrzosek, Wpływ konkurentów na efektywność marketingu. W: Efektywność marketingu, praca zbiór, pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2005
  • W. Wrzosek, Integracja działalności gospodarnej a marketing. W: Ekspansja czy regres marketingu?, praca zbiór, pod red. E. Duïniec i in., SGH, PWE. Warszawa 2006
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000157495275

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.