PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 3 | 47--49
Tytuł artykułu

Etnografia wewnątrz firmy

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przekonuje, że organizacja podlega różnego rodzaju przemianom, dlatego nie można cały czas polegać tylko na starych receptach. Każdy organizm, aby mógł się prawidłowo rozwijać i sprawnie funkcjonować, potrzebuje „badań okresowych", czyli kontroli. Temu właśnie zdaniem autorki służy antropologia organizacji pracy. Badanie jakościowe organizacji umożliwia uzyskanie odpowiedzi na pytania, których zrozumienie może znacząco się przyczynić do jej lepszego funkcjonowania. Autorka tłumaczy, że aby zrozumieć ludzkie zachowania, musimy zastosować podejście, które zapewni nam nie tylko dostęp do tych zachowań, ale także do znaczeń, które nimi kierują. Według autorki stosując techniki etnograficzne, możemy zobaczyć świat oczami przedstawicieli interesującej nas grupy i dzięki temu uczymy się rozumieć ich postępowanie i poznawać prawdziwe pobudki działań.
Rocznik
Numer
Strony
47--49
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158133304

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.