Warianty tytułu
The Design and Preparation of Communication Training
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono główne przesłanki skutecznego szkolenia. Omówiono założenia projektowania, przeprowadzania i oceny szkoleń komunikacyjnych. Zaprezentowano typy ofert szkoleń komunikacyjnych.
The starting point for the deliberations undertaken in the article is the importance of training for carrying out internal transformations within an organisation to allow it to adjust to existing market conditions. Next, the author presents the fundamental requirements and assumptions of good practice that must be applied when designing training courses within an organisation. A major part of the article is devoted to a detailed discussion of the process of designing and preparing communication training.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--103
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Сох Т. [1991], The Multicultural Organization, „Academy of Management Executive”, vol. 5, nr 2.
- Dervitsiotis K.N. [2002], The Importance of Conversations-for-action for Effective Strategic Management, „Total Quality Management”, vol. 13, nr 8.
- Diamante T., Reid Ch.L., Giglio L. [1995], Make the Right Training Move, „HR Magazine”, vol. 40, nr 3.
- Dziuba D.T. [2000], Gospodarki nasycone informacją i wiedzą, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- Koonce R. [2001], Redefining Diversity, „Training and Development”, vol. 55, nr 12.
- Koppett K. [2003], Techniki teatru improwizacji w programach szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Kossakowska M., Sołtysińska I. [2002], Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Leksykon zarządzania [2004], red. M. Romanowska, Difin, Warszawa.
- Łaguna M. [2004], Szkolenia. Jak je prowadzić, by..., Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Murphy H.A., Peck Ch.E. [1980], Effective Business Communications, McGraw-Hill Book Company, New York.
- Rae L. [2004], Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Schroeder J., Wojciechowski H. [1998], Wprowadzenie do biznesu międzynarodowego, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158186442