PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 4 | 10--13
Tytuł artykułu

Kulturowe uwarunkowania sukcesu organizacji gospodarczych - wyniki badań

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było pokazanie siły związku – na poziomie statystycznym – pomiędzy pięcioma wymiarami kultury organizacyjnej (uniwersalizm, przejrzystość organizacji, mały dystans władzy, tożsamość, zaufanie) a sukcesem organizacji w sferze realizacji celów finansowych oraz relacji międzyludzkich (współpracy opartej na możliwościach realizacji interesów stron). W analizie wykorzystano współczynnik korelacji Pearsona oraz współczynnik determinacji. Najsilniejszy związek występuje pomiędzy zaufaniem normatywnym do kadry kierowniczej a sytuacją finansową firmy i panującymi w niej relacjami międzyludzkimi. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
10--13
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • A. ACZEL, Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 479-484.
  • R. FISCHER, B. PATTON, W. URY, Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 1994.
  • G. HOFSTEDE, G.J. HOFSTEDE, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007, s. 86-125.
  • R. LEWICKI i G. WIETHOFF, Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie, w: Rozwiązywanie konfliktów, (red.) M. DEUTCH, P. COLEMAN, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 87.
  • A. NOGA, Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  • Organizational Identity, (ed.) M.J. HATCH, M. SCHULTZ, Oxford University Press, Oxford 2004.
  • M. ROMANOWSKA, M. JAROSIŃSKI, Kultura organizacji, w: Podstawy organizacji i zarządzania, (red.) M. ROMANOWSKA, Difin, Warszawa 2001, s. 119-143.
  • M. RÓSZKIEWICZ, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002, s. 60.
  • E. USLANER, Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne, w: Socjologia codzienności, pod red. P. SZTOMPKA, M. BOGUNI-BOROWSKA, Znak, Kraków 2008, s. 181-219.
  • P. WACHOWIAK, S. GREGORCZYK, B. GRUCZA, K. OGONEK, Kierowanie zespołem projektowym, Difin, Warszawa 2004.
  • A. WINCH, S. WINCH, Negocjacje - jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa 2005.
  • E. YOUNG, On Naming of Rosen. Interests and Multiple Meanings as Elements of Organizational Culture, "Organization Studies" 1998, no. 10/2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158294012

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.