Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie możliwości i zasadności uporządkowanego wdrażania biznesowych modeli zarządzania strategicznego do instytucji użyteczności publicznej, jakimi są uczelnie. Autorzy zauważają, że obecny rozwój większości uczelni niepublicznych a także części publicznych, odbywa się bardzo chaotycznie, a decyzje o wymiarze strategicznym, takie jak uruchamianie nowych kierunków studiów, zapadają na podstawie kryteriów, które w perspektywie długookresowej mogą okazać się dla uczelni wysoce niekorzystne. Autorzy podają również przykłady pozytywnych efektów stosowania przemyślanych strategii rozwoju uczelni budowanych na klarownej wizji jej przyszłości. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- P.F. DRUCKER, Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2004, s. 204.
- K. OBŁÓJ, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
- M. ROBERT, Nowe myślenie strategiczne. Czyste i proste, MT Biznes, Łódź 2006, s. 70.
- K.Z. SOWA, Społeczne funkcje szkolnictwa i elitotwórcza rola uniwersytetu. Uwagi socjologa, w: Społeczna odpowiedzialność uczelni (red.) K. LEJA, Politechnika Gdańska oraz Instytut Społeczeństwa Wiedzy, Gdańsk 2008.
- J. WOŹNICKI, Model zarządzania publiczną instytucją akademicką, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 1999, s. 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158353906