PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 2 | 101--109
Tytuł artykułu

Organizacje samorządowe jako partner samorządu na przykładzie Urzędu Miasta Szczecin

Autorzy
Warianty tytułu
Non-governmental organisations as partners of local authority. The case of municipality of Szczecin
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule poddano analizie współpracę między organizacjami pozarządowymi a Biurem ds. Organizacji Pozarządowych UM Szczecin. Rolę NGOs trafnie ujęto w „Rocznym programie współpracy na rok 2008” przygotowanym przez to Biuro, gdzie podkreślono, że w organizacjach pozarządowych skupiają się ludzie najbardziej aktywni i wrażliwi na sprawy publiczne; wspólne przedsięwzięcia miasta i NGOs mogą więc wspomóc prawidłowy rozwój lokalny, na którym skorzysta-ją wszyscy uczestnicy życia społecznego. Współdziałanie NGOs z Miastem Szczecin przeanalizowano na postawie rocznych raportów z działalności Biura ds. NGOs w latach 2003-2006. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this paper was to describe relations between non-governmental organisations and The City Hall of Szczecin as an entity of local self-government. Therefore in this paper main tasks of The Bureau for NGOs (BOP) – an organisational unit of The City Government were analysed, some NGOs registered in data of the Bureau were characterised, and the main forms of cooperation between The City Hall and NGOs were presented, with special attention to financial support bestowed on NGOs activity. The analysis showed that the BOP first of all gives to NGOs a financial support for realisation of public goals and for achievement of own objectives which result from a statutes resolutions. The City Government also helps NGOs in finding proper places for dwelling and working by passing them some properties or just rooms belonging to the community. It was confirmed that the greatest amount of money is given to organisations dealing with sport. According to law and to taken goals also it may be ascertain that local self-governments and NGOs need each other and can support their doings connected with socially useful tasks. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
101--109
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Cornforth Ch., (2002). Governance of public and non-profit organizations, Routledge Publ. New York.
  • 2. Drucker, (1990), Managing the non-profit organization, Butterworth Heinemann, Oxford.
  • 3. Deneulin S., Townsend N., (2007), Public goods, global public goods and the common good, „International Journal of Social Economics" nr 1/2.
  • 4. Gasper D., (2007), Goods and persons, reasons and responsibilities, „International Journal of Social Economics" nr 1/2.
  • 5. Herbst J., (2005), Stare problemy według nowych reguł. Współpraca między organizacjami pozarządowymi i administracją w świetle badań ilościowych, „III Sektor" nr 3.
  • 6. Hernik J., (2006), Typologia polskich organizacji pozarządowych, „Przegląd Organizacji" nr 12.
  • 7. Iwankiewicz-Rak B., (2006), Siła Wizerunku organizacji pozarządowej, „III Sektor" nr 5.
  • 8. Kotler Ph., Andreasen A.R., (2007), Strategic marketing for nonprofit organisations, Prentice Hall, New Jersey.
  • 9. Limański A., Drabik I., (2007), Marketing w organizacjach non-profit, Wyd. Difin, Warszawa.
  • 10. Makowski G., (2006), Brakujący element, czyli gdzie jest miejsce radnych w systemie współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych?, „III Sektor" nr 5.
  • 11. Marczak K., Kietlińska K., (1994), Rola sektora non-profit w opiece nad bezdomnymi, „Polityka Społeczna" nr 10.
  • 12. Plawgo B., Zaremba W., (2005), Partnerskie współdziałanie w sektorze publicznym i prywatnym, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Białystok 2005.
  • 13. Sargeant A., (2004), Marketing w organizacjach non profit, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 14. Schimanek T., (2006), Dylematy promocji w organizacjach pozarządowych, „III Sektor" nr 5.
  • 15. Stewart J., O'Donnell M., (2007), Implementing change in a public agency: Leadership, learning and organisational resilience, „International Journal of Public Sector Management" nr 3.
  • 16. Silva R., Batista L., (2007), Boosting government reputation through CRM, „International Journal of Public Sector Management" nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000158484707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.