PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 4 | 23--28
Tytuł artykułu

Aukcje internetowe jako element rynku e-commerce w Polsce

Warianty tytułu
Online auction websites as an element of the e-commerce market in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Serwis Allegro zajmuje kluczowe miejsce na rynku e-commerce w Polsce i należy do segmentu aukcji internetowych. Jego obroty sięgają około 60% całego rynku e-commerce. Dlatego był on przedmiotem badań, których głównym celem była charakterystyka aukcji internetowych na przykładzie Allegro jako elementu rynku e-commerce w Polsce. Badania były prowadzone od marca do maja 2008 r. Wykorzystano w nich dwie metody badawcze tj. analizę danych wtórnych oraz ankietę. Kwestionariusz ankietowy został wysłany za pośrednictwem poczty elektronicznej. W badaniach wzięło udział 178 osób. Uzyskane wyniki wskazują, że najczęściej przedmiotem zakupu były produkty z kategorii "Odzież, obuwie, dodatki" oaz "Zdrowie i uroda". Wśród kupowanych produktów przeważały wyroby nowe takie, jak: odzież, filmy DVD czy odtwarzacze MP3. Głównym czynnikiem decydującym o zakupie była atrakcyjna cena. Najczęściej badani przeznaczali na zakupy w serwisie od 300 do 1000 zł rocznie. (abstrakt oryginalny)
EN
Allegro.pl is the indisputable online auction leader in Poland. Its estimated share of the Polish e-commerce market reaches 60%. The main objective of the present study was to characterize online auction websites as an element of the e-commerce market in Poland, taking Allegro.pl as an example. The study was conducted from March to May 2008. Two research methods were employed, i.e. secondary data analysis and survey. A survey form was distributed among respondents by electronic mail. A total of 178 persons participated in the study. The obtained results indicate that the products purchased most often from the auction site belong to the Clothing, Shoes & Accessories category and to the Health & Beauty category. Most users decide on brand-new items, such as clothes, DVD movies or MP3 players. The key factor influencing customer purchase decisions is price. It was found that each year the respondents spend on average PLN 300 to 1000 at the Allegro.pl auction site. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • W. Cellary. Elektroniczny biznes. Net Forum. 2000
  • A. Hartman, J. Sifonis. J. Kador. E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. K.E. Liber. Warszawa 2001
  • Ph. Kotler. Marketing, Prentice Hall. Rebis. Warszawa 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000159953102

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.