Warianty tytułu
Modeling the Demand for Consumer Goods - Theory and Practice
Języki publikacji
Abstrakty
Zaprezentowano przegląd metod poświęconych szeroko rozumianej ilościowej analizy poziomu cen produktów i usług. Przedstawiono uwagi na obszary, w których podręcznikowa postać zagadnienia budowania modelu opisującego popyt rozmija się z warunkami spotykanymi najczęściej w praktycznych zastosowaniach. Bazując na doświadczeniach z rzeczywistego wdrażania ekonometrycznych modeli popytu, omówiono pewne rozwiązania o charakterze ogólnym, pozwalające tworzyć bardziej skuteczne narzędzia zarządzania polityką cenową i marketingową w przedsiębiorstwie.
An overview of methods of widely understood quantitative analysis of the products and services price level was presented. Remarks were made to the areas in which the textbook specification of the issue of building the model describing the demand is missing the conditions seen most often in practical applications. Relying on real experiences of implementing econometric demand models generally reliable solutions were discussed, which allowed to create more effective tools of the pricing and marketing policy in the enterprise. (AT)
Rocznik
Strony
331--343
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Dolan R.J., Simon H. (1996). Power Pricing. Free Press, Nowy Jork, 42-79.
- Lambin J.J. (2001). Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 513.
- Roberts D.R. (2003). Modelling Customer Choice. Journal of Revenue and Pricing Management.
- Simon H. (1996). Zarządzanie cenami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 447-536.
- Sullivan P. (2003). Comparing Price Elasticity Research Models for New Products. School of Business Administration, Portland State University.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160491888