PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | nr 2 | 18--28
Tytuł artykułu

Rozwój usług marketingowych w Polsce a ich jakość

Autorzy
Warianty tytułu
Development of marketing services in Poland and their quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor wskazuje zarówno na istniejące niedociągnięcia w jakości usług marketingowych na rynku polskim, jak i możliwość ich eliminacji. Analiza trendów rynkowych zarówno w kontekście struktury podmiotowej, jak i zakresu świadczonych usług wskazuje na zachodzące w tym zakresie zmiany. Źródłem tego zdaniem autora jest konkurencja rynkowa - coraz bardziej intensywna i wymuszająca podwyższanie standardów obsługi w celu utrzymania się na rynku i osiągnięcia satysfakcjonującej pozycji. W efekcie rosnący profesjonalizm i specjalizacja firm usługowych i zatrudnionych w nich pracowników z jednej strony, a indywidualizacja podejścia do zleceniodawców będąca wyrazem wzrostu elastyczności działania z drugiej, wskazują, zdaniem autora, że dalsza poprawa jakości usług marketingowych jest w Polsce możliwa, z racji zaś konieczności sprostania wymogom rynku jest to tylko kwestia czasu.
EN
A characteristic feature of the contemporary economic development is growth of importance of marketing services comprising, pursuant to the nomenclature being used in the European Union, advertising and research activities. Their growing importance can be seen on different plains. This is evidenced by both the indices of the number of subjects providing those services and people employed therein. A significant expression of development of marketing services is also change occurring in their structure, scope as well as growth of their innovativeness. All this affects evaluation of quality of the process of provision thereof. And the dilemma remains open whether dynamic quantitative developments (and we have been dealing with such ones in Poland for the recent 20 years) will translate into equally quick qualitative development. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
18--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Agencje reklamowe i domy mediowie. Raport 2007, "Media & Marketing Polska" 2007, maj.
  • Ch. Grönroos, Service Management and Marketing, Maxwell Macmillan International Editions, Lon-don 1990.
  • M. Kachniewska, Zarządzanie jakością usług turystycznych, Difin, Warszawa 2002, s. 50.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 49.
  • L. Kuczewska, Miejsce i rola sektora usług w gospodarce, w: Usługi w Polsce 2002-2007, pod red. B. Siomińskiej, IBRKK, Warszawa 2008, s. 7.
  • A. Maslowski, Usługi biznesowe w gospodarce krajów Unii Europejskiej, "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 2, s. 52.
  • R. Nowacki, Tendencje rozwojowe usług biznesowych, w: Usługi w Polsce 2002-2007, jw., s. 103-104.
  • PN-ENISO 9000 "Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia", PKN, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000160523653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.