Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Fundamental Research of Fastening Systems for High Speed Railway Lines in Polish Conditions
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono wybrane wyniki badań systemu ICOSTRUN-01, jakie przeprowadzono w Politechnice Krakowskiej. Omówiono koncepcje które są obecnie rozwijane w celu wyboru systemu przytwierdzenia dla polskich linii kolejowych dużych prędkości.
After brief characteristics of fastening systems applied in European high speed railway systems some results of research on ICO-STRUN-01 system explored at Cracow University of Technology have been given in the paper. Some other conceptions (including ballast less structures) being now under investigation for making a choice of fastening system for Polish railways of high speed have been also presented. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
59--74
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Materiały informacyjne firmy Pandrol i Vossloh (2003-2007).
- Topik K. - Infrastruktura drogi kolejowej. Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej, Warszawa-Radom, 2006.
- Czyczuła W., Stawowiak J. i wsp. - Badania laboratoryjne systemu przytwierdzenia ICOSTRUN -01. Prace Politechniki Krakowskiej, Kraków 2007 (na prawach rękopisu).
- Bogacz R., Czyczuła W. - Rail fastening system with high elasticity in vertical and horizontal directions. 6th German - Greek – Polish Symposium „Recent Advanced in Mechanics”, Alexandroupolis, Greece, 2007.
- PN-EN 13481-2:2004 Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 2: Systemy przytwierdzeń do podkładów betonowych.
- Bogacz R., Kamiński A., Krzyżyński T. - On influence of pad features on dynamice of a railway track-Engineering Transactions, 48, 3, str. 329-340, 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000161642943