Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule rozważono wpływ stylu organizacyjnego uczenia się na konkurencyjność przedsiębiorstw. Styl organizacyjnego uczenia się został powiązany z technikami oraz sposobami uczenia się. Autor zastosował wielowymiarową koncepcję stylu uczenia się, w której styl uczenia się opisywany jest przez pomiar siły nastawienia na konkretne sposoby uczenia się. Wyrazem zmian konkurencyjności byly zmiany pozycji i przewagi konkurencyjnej. Autor stwierdził, że przedsiębiorstwa, w których stosowano silne odmiany stylów uczenia się osiągały znacznie większe przyrosty konkurencyjności niż przedsiębiorstwa stosujące odmiany słabe. Ponadto stwierdzono, że wybrane style organizacyjnego uczenia się są znacznie bardziej skuteczne z punktu widzenia poprawy konkurencyjności niż pozostale style. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] ADAMKIEWICZ-DRWIŁŁO H.G., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- [2] ADAMKIEWICZ-DRWIŁŁO H.G., Współczesna metodologia nauk ekonomicznych, "Dom Organizatora", Toruń 2008.
- [3] BATORSKI J., Organizacja efektywnie ucząca się, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2002.
- [4] BIELA A., Skalowanie wielowymiarowe w analizach ekonomicznych i behawioralnych, Norbertinum Lublin, 1995.
- [5] MIKUŁA B., Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.
- [6] STANKIEWICZ M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, "Dom Organizatora", Toruń 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162007642