PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw | 68--75
Tytuł artykułu

System i modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
System and Models of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (SOP), pomimo wielu różnych opinii, jest coraz częściej i chętniej przyjmowana przez podmioty gospodarcze, adoptowana do ich specyficznej sytuacji i poddawana systematycznym ocenom i modyfikacjom. Konieczne jest jednak indywidualne dostosowanie tej nowej filozofii zarządzania do wymogów i warunków w jakich funkcjonuje dane przedsiębiorstwo. Celem autorki było przedstawienie schematu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, z jednoczesnym rozróżnieniem wielu jej wariantów.
EN
The author aims to present the different aspects and conditions of the CSR system shaping. It is important to include the differences in enterprise development conditions and social aspects as well, on each level of designing and implementing the CSR system. Each company has its own specific configuration, like organization structure and culture, products, target markets, etc., which also should be considered while creating the system mentioned above. During designing the CSR system there should be also taken into account the model of CSR. The main reason is that the model reflects the main intentions and aims of corporate activity. (original abstract)
Bibliografia
  • Berle A., Company Social Responsibility - Too Much or Not Enough?, The National Industrial Conference Board Record, kwiecień 1964.
  • Lewicka-Strzałecka A., Rozwiązywanie dylematów etycznych generowanych przez życie gospodarcze, [w:] Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, AE, Wrocław 2006.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • Walton C.C., Corporate Social Responsibilities, Wadsworth Publishing Company Inc., Belmont, California, 1967.
  • Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/System z dnia 20.06.2007 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162104143

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.