Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The determinants of the number of brands in the portfolio
Języki publikacji
Abstrakty
Wiele rozstrzygnięć dotyczących kształtu portfela marek odbywa się na zasadzie prób i błędów. Zdecydowana większość menedżerów przyznaje, że dokonując wyboru własnej strategii, analizuje rozstrzygnięcia konkurentów. Wiele firm opiera swoją strategię na oferowaniu zbioru indywidualnych marek, tłumacząc to głównie zaszłościami historycznymi (tradycją). Oprócz tego badani wymieniali chęć osiągnięcia określonego udziału w rynku, chęć osiągnięcia określonych korzyści finansowych, chęć dotarcia do zróżnicowanych segmentów, o zróżnicowanych potrzebach, nasilenie walki konkurencyjnej w branży oraz kondycję finansową podmiotu. Spośród firm zarządzających kilkoma markami tylko nieliczne deklarują świadome przydzielenie poszczególnym markom specyficznych ról. (abstrakt oryginalny)
Many decisions regarding the brand portfolio are taken on a "trial-and-error" basis. Majority of the interviewed managers declare that deciding about their own strategy they analyse the decisions of the competitors. Many of the companies build their strategies on offering a set of independent brands, justifying them by the company's tradition. The other factors determining the implementation of that option are: an intention toward maximizing market share and/or specific economic results; a wish to achieve the specific market segments, intensification of competition within the sector and the economic standing of the company. Among those companies managing the portfolio of brands only a few declare the wilful assignment of roles to particular brands. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- J. Kall, Konkurowanie portfelem marek, w: Współczesny marketing. Strategie, praca zbior. pod red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2008, s. 255.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162217249