Warianty tytułu
Social Engagement of Employees in a Responsible Company
Języki publikacji
Abstrakty
Treść artykułu, to próba odpowiedzi na pytanie, czy pomimo różnorodności kultur organizacyjnych przedsiębiorstw i ich strategii rozwoju, społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) może być czynnikiem wspierającym i ułatwiającym osiąganie zarówno celów społecznych, jak i celów biznesowych, w szczególności podnoszenie jakości zasobów ludzkich? W tym celu podjęto próbę przedstawienia podstawowych założeń realizacji idei CSR oraz omówiono procesy rozwoju gospodarczego, które doprowadziły do pojawienia się dwóch odmiennych typów zachowań pracowniczych, jako skutek doboru przez przedsiębiorstwo środków realizacji strategii i założeń biznesowych.
The concept of Corporate Social Responsibility, by some is seen as compatible with business goals, by others - as completely not consistent with that. The way how does the company see its role in society is based mainly on individual corporate culture and has also a significant influence on the personal management within the organization. Depending on the corporate culture one can specify two different types of corporate behaviour, as far as attitude to employees is concerned: on the one hand concentrating only on professional skills of workers, on the other - looking for employees, whose involvement could be profitable not only in economic but also in social aspect. In both cases CSR could be useful in developing the soft skills of personnel and in getting specific benefits from this development. (original abstract)
Rocznik
Strony
304--311
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bartsch G., Lernen in fremden Lebenswelten. Personalentwicklung, als Einstieg in das bürgerschaftliche Engagement von Unternehmen, Selbstverlag hrsg. von "Unternehmen: Partner der Jugend (UPJ)", Hamburg 2000.
- Habisch A., Corporate Citizenship Gesellschaftliches Engagement von Unternehmen in Deutschland, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2003.
- Porter M., Kramer M., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, "Harvard Bussines Review" 2003 nr 9.
- Porter M., Kramer M., Strategy and society, "Harvard Business Review" 2006 No. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162421263