Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych wśród mieszkańców województwa lubuskiego. Dokonano segmentacji konsumentów, biorąc pod uwagę takie kryteria jak m.in.: miejsce zamieszkania (wieś, miasto), wiek, wykształcenie, miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym. Zarówno wśród mieszkańców miast, jak i wsi, najliczniejsza grupa respondentów przeznaczała na wyroby mleczarskie od 16 do 30 zł. Na uwagę zasługuje fakt, iż stopień etnocentryzmu jest wśród respondentów dość wysoki, gdyż zdecydowana większość konsumentów preferowała krajowych producentów. Respondenci reprezentujący wsie oraz miasta województwa lubuskiego stwierdzili, że największy wpływ na decyzje zakupowe miały cena i jakość wyrobów mleczarskich, natomiast najmniejszą rolę odgrywała reklama. Z przeprowadzonych badań wynika, że w większości konsumenci reagowali pozytywnie na nowości. Największą popularnością wśród przebadanych mieszkańców województwa lubuskiego cieszyła się marka Danon, na drugim miejscu była Jogobella, a na trzecim miejscu producent Bakoma. Opinie respondentów reprezentujących wsie i miasta województwa lubuskiego na temat oferty producentów wyrobów mleczarskich są bardzo zbliżone. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Józefowicz B., Kraszewski R.: Marka a satysfakcja klienta. Problemy Jakości, nr 4, 2005.
- 2. Penc J.: Sztuka skutecznego zarządzania. Kierowanie firmą z myślą o jutrze i procesach integracji z Unią Europejską. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
- 3. Urban R.: Polityka państwa w stosunku do przemysłu spożywczego. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 2-3, 2002.
- 4. Winch A., Winch S.: Techniki sprzedaży i negocjacji. Difin, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000162727207