Warianty tytułu
The sources of information about suppliers and the quality offered by them
Języki publikacji
Abstrakty
W procesach zakupu bardzo istotną rolę odgrywa informacja uzyskiwana zarówno ze źródeł zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań empirycznych, które dotyczyły źródeł pozyskiwania przez przedsiębiorstwa informacji o dostawcach. Wyniki prowadzonych badań wyraźnie wskazują, iż firmy, szukając informacji na temat potencjalnych dostawców, koncentrują się przeważnie na wizytach przedstawicieli handlowych, specjalistycznych portalach/serwisach internetowych, udziale w targach, stronach internetowych kontrahentów czy złożonych przez nich ofertach przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.(abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to present the result of the empirical studies which are concern with the sources of information used by the companies in terms of searching the new suppliers. The survey results indicated that the enterprises in most of the cases are focusing on visits of sale-representatives, professional Internet platforms, participation in fairs and exhibitions, suppliers' web-sides and e-mail offers. To avoid the risk concerned with the new purchase many firms use also some tools of suppliers evaluation like certificates for products and management systems, audits of suppliers' processes as well as products' testing.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bunn M.D., Park J.E., Organizational Memory. A New Perspective on the Organizational Buying Process, "Journal or Business and Industrial Marketing" 2003, Vol. is, No. 3, s. 237-257.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163104499