Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zagraniczne globalne sieci handlowe odgrywają bardzo dużą rolę na naszym rynku. Pozytywne efekty dla rynku i konsumentów to zbijanie cen przez sieci globalne. Wadą jest zmniejszanie się liczby małych sklepów detalicznych, co przyczynia się do wzrostu bezrobocia, niskie płace pracowników sieci, częsta praca w godzinach nadliczbowych bez dodatkowego wynagrodzenia oraz malejąca rentowność małych i średnich firm w przemyśle spożywczym.
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Błaszczak A.: Korzystają z ożywienia i technologii. „Rzeczpospolita”, 28.08.2005 r.
- 2. Globalizacja i integracja europejska. Szanse i zagrożenia dla polskiej gospodarki. Praca zbiorowa pod red. nauk. J. Kotyńskiej. PWE Warszawa 2005 r.
- 3. Globalizacja – mechanizmy i wyzwania. Praca zbiorowa pod red. nauk. B. Liberskiej.
- 4. Kłosiewicz U., Stomińska B.: Rynek artykułów spożywczych w Polsce. Wyd. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji 1998 r.
- 5. Kłosiński K.A., Masłowski A.: Globalizacja sektora usług w Polsce. PWE Warszawa 2005 r.
- 6. Kochaniec A.: Zagraniczne przedsiębiorstwa handlowe w Polsce /w:/ Korporacje międzynarodowe w Polsce. Wyzwania w dobie globalizacji i regionalizacji. Praca zbiorowa pod red. nauk. A. Zorskiej. Difin Warszawa 2002 r.
- 7. Maleszyk E.: Wpływ rozwoju sieci zagranicznych na handel w Polsce. „Handel” nr 1/2001.
- 8. Mikulińska-Ozdobińska B.: Globalna koncentracja. „Handel” nr 1/2002.
- 9. Największe firmy handlowe w Polsce. „Handel”, 8.06.2005 r.
- 10. Pokorska B., Maleszyk E.: Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym. PWE 2002 r. Wal – Marst idzie. „Handel”, 6.07.2005 r.
- 11. Porwanie Europy. „Handel”, 6.07.2005 r.
- 12. Stabryła A., Błaszczak A: Koniec z dyktatem marketów. „Rzeczpospolita”, 25.04.2005 r.
- 13. Zmieniają się stosunki producentów z dystrybutorami. „Rzeczpospolita”, 25.10.2004 r. za: „Le Monde” z 19.10.2004 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163173904