PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 11 | 2--10
Tytuł artykułu

Proces budowy i realizacji strategii łańcucha dostaw

Warianty tytułu
Supply chain strategy formulation and implementation process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono charakterystykę procesu strategicznego zarządzania łańcuchem dostaw. Rozważania teoretyczne zostały uzupełnione spostrzeżeniami autora poczynionymi w trakcie wywiadów i współpracy z menedżerami zarządzającymi łańcuchami dostaw (lub ich częściami) w branżach farmaceutycznej i motoryzacyjnej oraz dostępnymi w literaturze studiami przypadków. Na podstawie przeprowadzonych badań nie można wskazać wzorcowego sposobu budowy i realizacji strategii łańcucha dostaw. Należy raczej, biorąc pod uwagę specyfikę firmy, jej rolę w łańcuchu dostaw oraz charakter sektora działalności, stosować zróżnicowane, uzupełniające się podejścia zarówno do budowy, jak i do implementacji strategii łańcucha dostaw. Potwierdzają to prezentowane przypadki firm, które mimo że umieszczone przy okazji omawiania konkretnego podejścia do zarządzania strategicznego, mają elementy charakterystyczne dla innych szkół.(abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the process of strategic supply chain management, based on strategic management literature review. Theoretical considerations are expanded on authors insights, gained during interviews and cooperation with pharmaceutical and automotive companies, as well as case studies presented in literature. The author does not present a single approach, but rather describes alternative, overlapping methods of formulating and implementing supply chain strategy.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
2--10
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • J. Aitken, P. Childerhouse, M. Christopher, D.R. Towill, Designing and Managing Multiple Supply Chain, http.Y/www.martin-christopher.info
  • P. Bolstroff, R. Rosenbaum, Supply Chain Excellence, AMACOM 2007, s. 66-84.
  • P. Childerhouse, J. Aitken, D.R. Towill, Analysis and Design of Focused Demand Chains, "Journal of Operations Management" 2002, Vol. 20, s. 675-689.
  • К. Croxton, S. Garcia-Dastugue, D. Lambert, D. Rogers, The Supply Chain Management Process, "International Journal of Logistics Management" 2001, Vol. 12, No. 2, s. 13-36.
  • M. Fisher, What Is the Right Supply Chain for Your Product, "Harvard Business Review" 1997, March-April, s. 105-116.
  • L. Heracleous, Strategie Thinking or Strategie Planning? "Long Range Planning" 1998, Vol. 31, No. 3, s. 483-484.
  • P. Hines, R. Lamming, D. Jones, P. Cousins, N. Rich, Value Stream Management. Strategy and Excellence in the Supply Chain, Prentice Hall, London 2000, s. 17-31.
  • L. Jakubiak, GIF: AstraZeneca ogranicza równy dostęp do swoich leków, "Rynek Zdrowia", 11.09.09. http://www.rynekzdrowia. pl/Farmacja/GIF-AstraZeneca-ogranicza-rowny-dostep-do-swoich-lekow, 10533,6.html.
  • M. Kotewicz, Strategie zakupowe przedsiębiorstwa Royal Philips Electronics, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2007, nr l, s. 2-7.
  • D.M. Lambert, M.A. Emmelhainz, J.T. Gardner, Developing and Implementing Supply Chain Partnerships, "The International Journal of Logistics Management" 1996, Vol. 7, No. 2, s. 1-17.
  • J. Magretta, The Power of Virtual Integration: An Interview with Dell Computer's Michael Dell, "Harvard Business Review" 1998, March-April, s.73-84.
  • R. Mason-Jones, D.R. Towill, Using the Information Decoupling Point to Improve Supply Chain Performance, "International Journal of Logistics Management" 1999, No. 2, s. 13-26.
  • H. Mintzberg, B. Ahlstrand, J. Lampel, Strategy Safari. The Complete Guide through the Wilds of Strategic Management, Prentice Hall, London 1998, s. 360-367.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju, PWE, Warszawa 2003, s. 72-73. www.supply-chain.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163187547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.