Warianty tytułu
The Specificity of the Evolution of Strategic Management in a Company
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy nowokształtującej się wiedzy w dziedzinie zarządzania strategicznego. Po prezentacji genezy tej dyscypliny, przedstawiony jest jej status w systemie dyscyplin naukowych. (abstrakt oryginalny)
The reconstruction and the interpretation of the development of knowledge in the discipline of strategic management are the purposes of the that study. There has been presented the genesis of strategic management and its place in the system of scientific disciplines has been pointed out. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Aken v. J.E., (2004), Management research on the paradigm of the design sciences: the quest for field-tested and grounded technological rules, Journal of Management Studies nr 41 : 2, March.
- 2. Ansoff H.I., (1965), Corporate Strategy, New York, McGraw-Hill.
- 3. Banaszyk P., (2007), U podstaw metodologii nauk o zarządzaniu, "Współczesne Zarządzanie" nr 1.
- 4. Campbell D., Stonehouse G., Houston B., (2002), Business strategy. An introduction, Butterworth-Heinemann, Oxford.
- 5. Collins J., Hussey R., (2003), Business research. A practical guide for undergraduate and postgraduate students, Polgrave Macmillan, New York.
- 6. Ghoshal S., Moran P., (1996), Bad for Practice: A Critique of Transaction Cost Theory, Academy of Management Review 21.
- 7. Harrigan K.R., (1983), Research methodologies for contingency approaches to business strategy, Academy of Management Review, vol. 8 no. 3.
- 8. Learned E.P., Christensen C.R., et al. (1965), Business Policy: Text and Cases, Homewood, IL., Irwin.
- 9. Mair A., (1999), Learning from Honda, Journal of Management Studies, vol. 36.
- 10. Marchesnay M., (2004), L'economie et la gestion sont - elles des sciences? Essaie d'epistemologie, Cahier de l'EFRI, vol. 11 no 1, Univesite Montpellier 1.
- 11. Quinn J.B., (1989), "Strategic Change: Logical Incrementalism", Sloan Management Review (Summer).
- 12. Rorty R., (1999), Obiektywność, relatywizm i prawda. Pisma filozoficzne, Aletheia, Warszawa.
- 13. Sanchez R., Heene A. (2004), The new strategic management. Organization, Competition and Competence, John Wiley & Sons, New York.
- 14. Shrapnel R., (2000), A Concise Summary of Strategic Management Thought, Competel Global Pty Ltd., Melbourne.
- 15. Trocki M., (2005), Tożsamość nauk o zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" nr 1.
- 16. Urbanowska-Sojkin E., (2006), Tożsamość a konkurencyjność przedsiębiorstwa handlowego, [w:] Sławińska M. (red.), Handel we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163883409