Warianty tytułu
Balanced Scorecard and Knowledge Management : Fields of Synergy
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest włączenie się w dyskusję dotyczącą procesu zarządzania wiedzą w organizacji w kontekście metody Strategicznej Karty Wyników. Realizując tak postawiony cel punktem wyjścia w artykule uczyniono prezentację koncepcji Strategicznej Karty Wyników oraz omówienie założeń zarządzania wiedzą, co w dalszej części pozwoliło na zaprezentowanie trzech wymiarów zarządzania wiedzą w Strategicznej Karcie Wyników odnoszących się do systemu komunikacji strategii; perspektyw procesów i rozwoju oraz systemu pomiaru efektywności organizacji. (oryginalne streszczenie)
The aim of this article is to join in the discussion concerning fields of synergy between Balanced Scorecard and Knowledge Management. The article starts with presentation of idea of Balanced Scorecard and assumption of Knowledge Management. This helps to present four dimensions of Knowledge Management in Balanced Scorecard -perspectives, goals, measures and initiatives. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
797--808
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Allee, V. (1997), The Knowledge Evolution: Expanding Organizational Intelligence. Butterworth-Heinemann.
- Caldwell F., Harris K. (2002), Cykl popularności metod zarządzania wiedzą w roku 2002, w: Knowledge management, Zarządzanie wiedzą w organizacji, "Computerworld", maj.
- Campbell D. (2002), Putting Strategy Hypotheses to the Test with Cause-and-Effect Analysis, "Balanced Scorecard", Vol. 4 No. 5.
- Ćwiklicki M. (2005), Ewolucja zrównoważonej karty wyników, "Przegląd Organizacji", nr 6.
- Cyfert Sz. (2004), System Strategicznej Karty Wyników: model amerykański, [w:] Współczesne metody zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, E. Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk (red.), Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.
- Cyfert Sz., Krzakiewicz K. (2003), Strategiczna Karta Wyników jako narzędzie dostosowania przedsiębiorstwa do warunków gospodarki rynkowej, [w:] Dostosowanie polskich przedsiębiorstw i instytucji do wymogów gospodarki rynkowej. Zarządzanie zasobami, R. Rutka (red.), Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
- Grudzewski W., I. Hejduk (2003), Zarządzanie wiedzą wyznaniem dla współczesnych przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" Nr 1.
- Drucker P. F. (1995), Managing in a Time of Great Change. New York: Truman Talley Books/Dutton.
- http://www.balancedscorecard.org/BSCKnowledgeManagement/tabioVl 31/ Default.aspx (20.03.2008).
- Kaplan R.S., Norton D.P. (1992), The Balanced Scorecard: Measures that Drive Performance, "Harvard Business Review", No. 1.
- Kaplan R.S., Norton D.P. (1993), Putting the Balanced Scorecard to Work, "Harvard Business Review", No. 7-8.
- Kaplan R.S., Norton D.P. (2000), Celebrating Best Practices in Strategy-Focused Management, Balanced Scorecard Special Hall of Fame.
- Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
- KPMG (2000): Knowledge Management, Research Report 2000, KPMG Consulting.
- Marr В., Adams Ch. (2004), The balanced scorecard and intangible assets: similar ideas, unaligned concepts, "Measuring Business Excellence", Vol. 8 No. 3.
- Nonaka I., H. Takenchi (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Polltext, Warszawa.
- Probst G., Raub S., Rombardt К (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, OficynaEkonomiczna, Kraków.
- Skyrme D. (1999), Knowledge Networking, Butterwoth - Heinman, Oxford.
- Smith R.G., Farquhar A.(2000), The Road Ahead for Knowledge Management An AI Perspective, "AI Magazine", Winter.
- Zack, M.H. (1999), Developing a knowledge strategy. California Management Review, 41 (3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000163884583