Warianty tytułu
Producers of steel and metallurgical products as clients on the manufacturing goods and services market
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono sposób podejmowania decyzji zakupu przez produkcyjne przedsiębiorstwa hutnicze. Scharakteryzowano zakres przedmiotowy procesu i sytuacje zakupów (zakup standardowy i niestandardowy). Uwzględniając specyfikę rynku hutniczego opisano procedury zakupu materiałów i surowców technologicznych, materiałów zaopatrzeniowych oraz dóbr i usług inwestycyjnych.(abstrakt oryginalny)
In the article was presented the way of decision process connected with purchases of goods and services used to metallurgical production. The subjects and purchases situations (typical and not typical) were characterized. Specific situation in metallurgical market was taken into consideration and the purchases processes of technological materials, supply goods and investment goods and services were described.(original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- L. Garbarski, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 2001, s. 97.
- B. Gajdzik, Dążenie przedsiębiorstw hutniczych do osiągnięcia statusu produkcji klasy światowej, czyli World Class Manufacturing, "Hutnik-Wiadomości Hutnicze" 2010 (w druku).
- V. Kałużny, Strategiczna umowa: energia na dwa lata, "l - czasopismo huty ArcelorMittal" 2009, nr 9, s. 7.
- Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 198.
- J. Pszczoła, Komponenty systemu obsługi klienta na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa hutniczego, praca dyplomowa na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Metalurgii, Politechniki Śląskiej, Katowice 2009 (promotor: B. Gajdzik).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000164150509